Cinci planete noi descoperite de telescopul spaţial Kepler

1 158

Observatorul spaţial Kepler, lansat de NASA, a descoperit cinci noi planete aflate în afara sistemului nostru solar, orbitând în jurul unor sori îndepărtaţi.

Telescopul Kepler

Descoperirea a fost anunţată în cadrul unei întâlnirii a Societăţii Americane de Astronomie. Din cauza temperaturii care poate ajunge până la 1,650 de grade Celsius, nu se poate vorbi de supravieţuirea unor forme de viaţă, relatează Daily Mail. Noile planete, numite Kepler 4b,5b,6b,7b,si 8b pot ajunge la o masa de 2 ori mai mare decat cea a planetei Jupiter.

Calea Lactee

Lansat în martie 2009, cu scopul de a descoperii şi alte planete asemănătoare Terrei, telescopul Kepler a observat de asemenea alte 150.000 de stele si câteva posibile planete care sunt încă analizate. Misiunea sa se va încheia în noiembrie 2012, iar până atunci se doreşte identificarea altor planete la fel de mici ca şi Terra.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

1 Comentariu
  1. lupuvictor scrie

Parerea mea este ca Kepler este un telescop care va revolutiona cunostintele despre alte planete,planete cere pana acum nu au fost vizibile .Pacat totusi ca nu poate descoperi planete mai mici ca a noastra,decat doat planete gigantice care sunt mai toate gazoase.