Aproape 80.000 de sibieni au sunat la 112 în ultimele 3 luni. Peste 75 la sută au fost apeluri false

0 140

Emergency Call Center 112Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale  (STS) pentru judeţul Sibiu arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 78.978 apeluri. Dintre acestea 24,01 la sută  au fost reale şi 75,99 la sută au fost false.

Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 47,01 %, Poliţie – 34,67 %, Pompieri – SMURD – 16,96% şi Jandarmerie – 1,36% (statistică anexată).

Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.

Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 1 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (statistică anexată).

“Multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, spune Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonel Adrian Fulea. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.

 

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.