Parcul comercial Shopping City Sibiu pe locul trei în România ca suprafață comercială

1.415

În Bucureşti se află 14 dintre cele mai mari 50 de centre comerciale din ţară, alte 22 de oraşe fiind acoperite de cel puţin un centru comercial cu o suprafaţă de peste 10.000 de metri pătraţi, arată o analiză a ZF.

Cele mai mari centre comerciale din ţară sunt zona comercială a proiectului Băneasa din nordul Capitalei, cu o suprafaţă de circa 105.000 de metri pătraţi, mallul Sun Plaza din sudul Bucureştiului (81.000 mp) şi parcul comercial Shopping City Sibiu (80.000 mp), potrivit datelor strânse de ZF de la proprietari, administratori şi de pe site-urile centrelor comerciale.

Topul este completat de cel mai costisitor mall construit până în prezent pe piaţa locală, AFI Palace Cotroceni din Bucureşti (79.500 mp), cel mai mare Iulius Mall deţinut de Iulian Dascălu, cel din Timişoara (66.580 mp) şi de cel mai mare mall deţinut de austriecii de la Immofinanz în România, Polus Center Cluj (62.800 mp).

Per total, cele mai mari 50 de centre comerciale din România au o suprafaţă închiriabilă de 1,854 milioane de metri pătraţi, astfel că suprafaţa medie a acestor centre comerciale este de 37.000 de metri pătraţi. Ierarhia pe piaţa centrelor comerciale s-a schimbat radical în ultimii ani, în condiţiile în care primul mall construit în România, Bucureşti Mall din Vitan, a ajuns pe locul 24 în ceea ce priveşte dimensiunea, în timp ce Iulius Mall Iaşi, primul mall din provincie, a ajuns pe locul 34.

Topul nu este influenţat doar de noile malluri construite, ci şi de extinderile realizate şi de recompartimentările făcute pentru a obţine spaţiile necesare noilor retaileri de pe piaţă. Mai mult de jumătate din centrele comerciale de pe piaţă au suferit un asemenea proces, printre cele mai recente numărându-se extensia în care a fost deschis cinematograful din proiectul Băneasa, o aripă nouă în proiectul Euro pean Retail Park Brăila, unde de asemenea a fost deschis un cinematograf, precum şi un corp nou în Shopping City Sibiu, unde au fost aduşi chiriaşi noi.

Altă extensie a fost realizată în proiectul Lotus Center din Oradea, care a ajuns la o suprafaţă închiriabilă de 40.150 de metri pătraţi, în timp ce o nouă aripă este în curs de finalizare şi în parcul comercial Jupiter City din Piteşti.

„Proiectul Jupiter City a fost finalizat în 2008 cu o suprafaţă închiriabilă de 36.000 de metri pătraţi, iar în acest an am realizat o nouă fază de 7.500 de metri pătraţi, în cadrul căreia am deschis pe şase octombrie un magazin New Yorker de 800 de metri pătraţi, iar în decurs de o lună vom deschide şi un magazin Decathlon de 2.500 de metri pătraţi. Am mai semnat recent şi un head of terms (acord – n. red.) cu un alt retailer pentru un spaţiu de 3.000 de metri pătraţi”, a declarat Catinca Ciornei, center manager al proiectului Jupiter City din Piteşti.

Şi omul de afaceri Iulian Dascălu, cel mai mare proprietar român de centre comerciale, şi-a modificat în ultimii ani centrele comerciale, pentru proiectele din Timişoara şi Iaşi fiind realizate noi extensii, în timp ce la mallul din Cluj a fost desfiinţată o fântână pentru a se mări suprafaţa închiriabilă, modificările fiind realizate pentru crearea unor noi spaţii în care au fost aduşi retaileri precum H&M, Inditex sau Tommy Hilfiger. sursa: zf.ro

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Arată comentarii (1)