„Olive”, primul lungmetraj realizat integral cu telefonul mobil şi care marchează revenirea pe marile ecrane a actriţei Gena Rowlands, după o absenţă de patru ani, va fi lansat săptămâna viitoare, la Los Angeles, informează AFP, conform MEDIAFAX.
În sine, „Olive” are toate ingredientele unei drame clasice. O fetiţă în vârstă de 10 ani, care nu vorbeşte, „bulversează vieţile a trei persoane: o femeie bătrână şi acră (Gena Rowlands), un bărbat obez şi un străin care nu reuşeşte să se adapteze la viaţa din Statele Unite”, a explicat Hooman Khalili, regizorul peliculei.
Însă „Olive” se deosebeşte de alte filme prin maniera în care a fost turnat: cu ajutorul unui telefon mobil multifuncţional Nokia N8. Cu această ocazie, camera integrată a telefonului a fost conectată la un obiectiv de 35 de milimetri – formatul obişnuit al camerelor de filmat folosite în cinematografie – cu scopul de a obţine o mai mare profunzime a planurilor filmate.
În fotografiile pe care regizorul le-a postat pe reţeaua de socializare Flickr, telefonul pare minuscul pe lângă obiectivul la care era conectat.
Trailerul filmului, ce poate fi vizualizat pe site-ul www.olivethemovie.com, îi poate ajuta pe spectatori să îşi facă o părere despre rezultatul final. Pentru un simplu spectator, calitatea imaginii este uimitor de fină, iar sunetul nu are niciun motiv pentru a-l invidia pe cel al unei mari producţii hollywoodiene.
„Tehnologia avansează foarte repede şi, cu timpul, telefoanele mobile vor putea să facă absolut tot”, a declarat Hooman Khalili. Procedul utilizat este „un pionier în acest domeniu”, a adăugat cineastul.
Înainte de toate, Hooman Khalili a dorit să facă un film independent, care să se deosebească de mega-producţiile destinate întregii familii, care sunt lansate în general cu puţin timp înainte de Crăciun.
Filmul a costat doar 500.000 de dolari, buget asigurat de Chris Kelly – un fost director al companiei Facebook – şi de William O’Keeffe, un filantrop din San Francisco.
Ca o ironie a sorţii, producătorul finlandez de telefoane mobile, Nokia, nu a participat la realizarea acestui proiect cinematografic. „Mi-au trimis într-adevăr telefonul, dar, din martie 2011, nu am mai auzit de ei, au dispărut”, a declarat Khalili.
Acest film independent a reuşit totuşi să o readucă pe Gena Rowlands în faţa camerelor de filmat, după o absenţă de patru ani de pe marele ecran. În vârstă de 81 de ani, fosta muză a regizorului John Cassavetes s-a lăsat sedusă nu de procedeul utilizat, ci de scenariul filmului.
„I-am trimis scenariul, iar ea mi-a spus: «Citesc şase scenarii pe săptămână şi fac, poate, un film pe an. Acest scenariu este foarte bun, dar trebuie să mă convingeţi să fac acest film». Timp de o oră şi jumătate i-am spus, cu sufletul deschis, totul despre acest film”, a explicat Hooman Khalili.
Pentru personajul fetiţei, regizorul s-a inspirat din „Les Triplettes de Belleville”, celebrul film de animaţie franţuzesc, în care, „deşi personajele nu pronunţă niciun cuvânt, totul este perfect comprehensibil”, a precizat Khalili.
La acest proiect cinematografic au lucrat zeci de persoane, fiecare făcând „câte puţin din toate”, a adăugat cineastul. Prin intermediul site-ului de microfinanţare Kickstarter, el speră să obţină