Misiunea noului ministru al transporturilor: Să treacă munţii cu autostrada Sibiu – Piteşti până în 2016

127

Autostrada Sibiu – Piteşti, cel mai dificil şi mai scump tronson al Coridorului IV paneuropean, va fi şi una dintre cele mai grele misiuni ale noului ministru al transporturilor Alexandru Nazare.

La numai 31 de ani, noul şef al transporturilor va trebui să realizeze ceea ce niciunul dintre predecesorii săi, nici Radu Berceanu, nici Anca Boagiu, nu a reuşit, şi anume să treacă munţii cu o autostradă.

Dacă iniţial Transporturile se gândeau la un parteneriat public-privat pentru Sibiu – Piteşti, mai nou ministerul a hotărât să construiască autostrada din fonduri europene.

„Am luat decizia ca Sibiu – Piteşti să fie finanţat prin POS-T 2014-2020 şi cu aceasta să încheiem Coridorul IV paneuropean”, a declarat Anca Boagiu, fostul ministru al transporturilor, la conferinţa de bilanţ de la finalul săptămânii trecute, înainte de a-i preda ştafeta lui Alexandru Nazare. Astfel, Boagiu i-a lăsat lui Nazare „moştenire” construirea uneia dintre cele mai importante şi utile autostrăzi din România, tronsonul care dublează Valea Oltului.

Autostrada Sibiu – Piteşti, cu o lungime de 116,6 kilometri şi o valoare estimată la circa 3,2 miliarde de euro, reprezintă o alternativă de traversare a munţilor la autostrada Comarnic – Braşov – Făgăraş. Discuţiile privind construirea acestui tronson au fost reluate la începutul anului 2010, când ministru al transporturilor era Radu Berceanu, acestea continuând şi în mandatul Ancăi Boagiu, care a spus în repetate rânduri că autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să fie construită în parteneriat public-privat.

În căutare de investitori interesaţi să finanţeze construirea acestui tronson, Anca Boagiu a mers inclusiv în China în vara anului trecut, însă nu s-a întors cu niciun rezultat.

Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să fie gata până în 2016, a mai anunţat fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu. Tronsonul ar urma să treacă pe lângă Curtea de Argeş, ajungând pe Valea Oltului în dreptul localităţii Racoviţa, mai sus de Călimăneşti, după care ar urma să dubleze DN 7, până în apropiere de Sibiu, potrivit unui studiu de fezabilitate realizat în urmă cu câţiva ani.

335 de kilometri din cei 857 de kilometri care dublează în România Coridorul IV paneuropean sunt finalizaţi până în prezent (Arad-Timişoara, centura Sibiului, centura Piteştiului, Piteşti-Bucureşti, Bucureşti-Cernavodă, Murfatlar-Constanţa, centura Constanţei între DN 3 şi Agigea).

Ministerul Transporturilor a anunţat în toamna anului trecut că vrea să reia şi licitaţiile pentru construirea în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov-Făgăraş, la aproape doi ani după încercarea eşuată de concesionare pentru Comarnic-Braşov, proiectul eşuând din cauze neclare, cu nuanţe de scandal internaţional.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii spunea în toamnă că va propune Guvernului spre aprobare reluarea procedurilor de licitaţie în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov-Braşov-Făgăraş. Până în prezent însă, Ministerul Transporturilor nu a mai făcut anunţuri cu privire la stadiul în care se află această autostradă.

Recent învestit în funcţia de ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare spune că va continua proiectele începute de Anca Boagiu, predecesoarea sa, astfel că cel mai probabil va demara proceduri de construire a autostrăzii Sibiu-Piteşti din fonduri europene. Principalele obiective pe care el se va axa anul acesta vor fi accelerarea absorbţiei de fonduri europene şi revitalizarea, eficientizarea şi restructurarea companiilor de stat aflate în subordinea ministerului.

„Tot ce s-a făcut în 2011 creează fundamentele pe care ne vom desfăşura activitatea anul acesta. 2012 este anul implementării, însă va fi un an foarte greu. Ministerul trebuie să demonstreze că îşi atinge ţintele. Dacă nu turăm motoarele la maximum anul acesta, nu o să reuşim”, a declarat Nazare.

sursa: zf.ro

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Arată comentarii (1)