Primăria Sibiu anunță că începe distribuirea alimentelor din partea Uniunii Europene

Serviciul de Asistenţă Socială va începe de luni, 19 noiembrie, distribuirea ajutoarelor în alimente din partea Uniunii Europene. Alimentele vor fi distribuite în zilele lucrătoare, între orele 9 şi 15, dintr-un depozit aflat în curtea laterală a complexului comercial Ambient situat pe Şoseaua Alba Iulia, nr. 100.

Primăria Sibiu anunță că începe distribuirea alimentelor din partea Uniunii Europene

Beneficiarii vor primi în primă fază 10 din cele 11 alimente, uleiul nefiind încă livrat municipalității. Imediat ce va sosi în depozit, uleiul va fi distribuit și acesta către beneficiari.

Iată cele 11 tipuri de alimente care urmează să fie distribuite şi cantităţile pentru fiecare dintre acestea:  făină – 14  kg (14 pachete), paste făinoase – 0,8 kg (2 pachete), biscuiţi – 0,5 kg (5 pachete), orez – 7    kg (7 pachete), ulei – 7 l (7 sticle), zahăr – 3 kg (3 pachete), fasole boabe – 1 kg (1 pachet), mazăre boabe – 1,56 kg (2 cutii), roşii în bulion – 1,6 kg (2 cutii), bulion de tomate – 0,8 kg (1 cutie), mălai – 5 kg (5 pachete).

Categorii de beneficiari:

pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi, obținute din pensie sau, după caz, din pensii cumulate, sunt sub 400 lei/lună – 2.798 persoane

Șomerii înregistrați  potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare – 1.348 șomeri indemnizați + 304 șomeri neindemnizați

Persoanele cu handicap grav și accentuat, adulți și copii, neinstituționalizate – 5.601 persoane

Familiile și persoanele singure cărora li s-a stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare – 295 persoanePrimăria Sibiu anunță că începe distribuirea alimentelor din partea Uniunii Europene

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizaţii şi sporuri invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificările şi completările ulterioare ;

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, cu modificările şi completările ulterioare;

persoanele beneficiare ale prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare;

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie 1989, precum şi faţă de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizaţiei pentru activitatea de liber-profesionist a artiştilor interpreţi sau executanţi din România, republicată;

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizaţiei pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite şi recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică, cu modificările şi completările ulterioare;

persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru soţul supravieţuitor, cu modificările ulterioare

ale căror venituri cumulate, obţinute exclusiv din aceste legi, se află sub 400 lei/lună.

Listele cu beneficiari au fost întocmite de Casa Județeană de Pensii Sibiu, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Sibiu, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu și Serviciul Public de Asistență Socială Sibiu la data de 30.09.2012. Persoanele care nu se regăsesc pe aceste liste comunicate Primăriei Sibiu de către Consiliul Județean și care au intrat în una dintre categoriile de mai sus după data de 30.09.2012 vor fi luate în evidență pe liste suplimentare la sediul Serviciului Public de Asistență Sibiu, din Bulevardul Victoriei, nr. 1-3, camera 4, de luni până vineri între orele 9 și 14, începând cu data de 19.11.2012, în baza documentelor doveditoare menţionate mai jos. Toate persoanele înscrise pe lista suplimentară vor putea beneficia de alimente în funcţie de disponibilităţile care se vor crea după încheierea acţiunii de distribuire a beneficiarilor aflați pe listele inițiale.

Documente necesare pentru ridicarea alimentelor:

– buletinul sau cartea de identitate în original.

– în cazul persoanelor nedeplasabile sau a minorilor, persoana care ridică produsele trebuie să prezinte în original buletinul/cartea de identitate/certificatul de naştere al beneficiarului şi buletinul/cartea de identitate a persoanei care ridică produsele.

– dispoziţia scrisă a primarului în cazul familiilor și persoanelor singure cărora li s-a stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat;

– carnetul de şomer sau mandatul poştal de plată a drepturilor pentru şomerii indemnizaţi şi adeverinţă prin care se atestă calitatea de şomer aflat în baza de date a agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă pentru şomerii înregistraţi care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj;

– decizia de pensie sau mandatul poştal pentru plata drepturilor în cazul pensionarilor sistemului public de pensii ale căror drepturi, obținute din pensie sau, după caz, din pensii cumulate, sunt sub 400 lei/luna;

– certificat de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat, pentru persoanele cu handicap grav și accentuat, adulți și copii, neinstituționalizate;

– mandatul poştal pentru plata drepturilor în cazul restului beneficiarilor.

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică