Ora de Sibiu
Știri in direct

Astronomii au descoperit trei exoplanete potential locuibile! FOTO

52

Astronomii de la Observatorul European Austral (ESO) au descoperit in constelatia Scorpionului un sistem solar, cu trei “super-Terra”, care ar prezenta conditii compatibile cu existenta apei in stare lichida.

In jurul stelei Gliese 667C, care are o masa de trei ori mai mica decat cea a Soarelui, astronomii au facut aceasta descoperire, cu ajutorul instrumentului HARPS, care echipeaza telescopul cu un diametru de 3,6 metri pe care ESO il detine in Chile, se afirma intr-un comunicat al acestei organizatii.

Sistemul de trei stele din care face parte Gliese 667C a fost studiat cu mare atentie de oamenii de stiinta. El se afla in vecinatatea imediata a Sistemului nostru solar (22 ani-lumina) si este uimitor de asemanator cu acesta. Din acest motiv, acel sistem solar este un candidat preferat de cercetatorii care cauta sa gaseasca exoplanete potential locuibile.

“Stim, in urma unor studii anterioare, ca steaua Gliese 667C este inconjurata de trei planete, si am dorit sa verificam eventuala existenta a altor planete”, a explicat Mikko Tuomi de la Universitatea Hertfordshire din Marea Britanie. “Adaugand observatii noi si revizuind datele existente, am fost in masura sa confirmam existenta acestor trei corpuri ceresti si sa descoperim altele noi”, a adaugat el.

Primește titlurile instant