Ora de Sibiu
Știri in direct

Cercetatorii de la NASA au descoperit o exoplaneta roz la o distanta de 57 ani-lumina de Terra!

81

Cercetatorii de la NASA au descoperit o exoplaneta roz cu ajutorul telescopului in infrarosu Subaru din Hawaii, la o distanta de 57 ani-lumina de Terra.

GJ 504b este totodata, potrivit NASA, cea mai mica exoplaneta (din punctul de vedere al masei) care a putut fi observata si fotografiata pana in prezent cu ajutorul tehnicilor de imagistica.

Totusi, GJ 504b are o masa de patru mai mare decat masa planetei Jupiter si are o marime comparabila cu aceasta, informeaza dailymail.co.uk.

Michael McElwain, membru al echipei de la Goddard Space Flight Centre din Greenbelt care a facut aceasta descoperire, a spus:

“Daca am putea calatori pe aceasta planeta uriasa, am vedea acolo o intreaga lume care inca straluceste din cauza caldurii degajate de procesul de formare a planetei, intr-o culoare de visiniu inchis sau fucsia intunecat”.

“Camerele noastre in infrarosu au descoperit ca aceasta culoare are o nuanta de albastru mult mai pronuntata decat alte cea de pe alte planete fotografiate, ceea ce ar putea sa indice faptul ca atmosfera ei are mai putini nori”, a adaugat cercetatorul american.

GJ 504b urmeaza o orbita care este de aproape noua ori mai mare decat orbita lui Jupiter in jurului Soarelui, fapt care pune sub semnul intrebarii teoriile actuale