FOTO Geniștii care au construit Transfăgărășanul s-au întors la fața locului după 40 de ani

394

Președintele Consiliului Județean Sibiu, Ioan Cindrea, a participat astăzi la Bâlea Lac la ceremonia prilejuită de aniversarea a 40 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului.

 

Festivitățile au fost organizate de veteranii constructori geniști din garnizoanele Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia, cei care acum patru decenii au lucrat la realizarea celui mai spectaculos drum transmontan din lume.

”Am venit aici în semn de mulțumire, respect și recunoștință față de domniile voastre, cei prezenți aici care ați participat la realizarea acestei bijuterii a proiectanților și constructorilor, față de cei care și-au sacrificat viața aici, față de Armata Română care de-a lungul istoriei noastre moderne a fost alături de toți românii și a pus umărul la construirea celor mai importante obiective pe care le avem. Datorită priceperii și sacrificiului militarilor geniști putem să ne mândrim acum cu acest drum unic în lume. Vreau să vă asigur și sprijinul pe care Consiliul Județean Sibiu îl va oferi pentru obeliscul pe care doriți să îl ridicați și care să arate tuturor celor care vor trece pe aici ce a însemnat realizarea Transfăgărășanului. Dumnezeu să îi odihnească pe cei care nu mai sunt, iar domniilor voastre să vă dea sănătate și viață cât mai îndelungată” a transmis Ioan Cindrea, președintele Consiliului Județean Sibiu veteranilor prezenți la festivitatea de la Bâlea Lac.

 

Cifre impresionante, statistici uimitoare

Transfăgărășanul, deosebit de important pentru dezvoltarea turistică a versanților sudic și nordic ai Munților Făgăraș, a fost construit în 4 ani și jumătate și are o lungime de aproape 92 de kilometri. Tunelul care străbate muntele Paltinul de la sud la nord are o lungime de 887 m și se află la altitudinea de 2.042m. transfagarasan aniversare2

Pentru realizarea acestei grandioase lucrări au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundații, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 lucrări transversale, 27 viaducte și poduri și s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.

 

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes
2 Comentarii
  1. Terente de la Braila scrie

    Deja plang…lacrimi amare se scurg pe obraji si-mi imaginez cate tone de alcool au ingurgitat ” bravii ” muncitori pe taramurile patriei iubite…n-au facut-o din patriotism, ci obligati de nevoi, asa ca dati-va dracu’ cu textul tembel pe care l-ati scris !!!

    1. John Bentz scrie

      Bravo frate, uite ca mai sunt si oameni care judeca pe aici !

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.