autostrada1

Autostrada Sibiu-Pitești a creat o serie de controverse din momentul în care a fost făcut primul studiu de fezabilitate, în anul 2008. Cu fiecare schimbare care o survenit în țara noastră, cu fiecare ministru schimbat sau premier diferit, costul autostrăzii s-a schimbat treptat.

Cu toate că schimbările sunt menționate ”pe hârtie”, în realitate schimbările pentru care se cer atâția bani sunt inexistente. Au expirat documente, au fost introduse măsuri de calcul noi, dar în realitate nu s-a construit nimic. Lucru greu de înţeles, deoarece România trebuie să plătească doar 15% din preţul total de 1,8 miliarde de euro. Restul sunt bani europeni.

În ultimii doi ani şi jumătate autostrada Sibiu–Piteşti a fost estimată de cei care ne conduc la multe miliarde de euro, la fiecare apariţie în public suma varia de la 3 la 6 miliarde de euro. Numai că nici una nu avea un fundament real, asta pentru că studiul de fezabilitate făcut în 2008 şi care estima valoarea drumului la 3.2 miliarde de euro a expirat în 2010. De atunci, CNADNR tergiversează procesul.

Conform standardelor de cost ale CNADNR, A1 Sibiu – Piteşti ar costa 1,77 miliarde. Vorbim de un cost mediu de 14,54 milioane de euro pe kilometru. Mai mult, din lungimea totală de 121 km, doar 25 km de autostradă traversează relieful montan.

Până în mai 2012 Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană conveniseră deja asupra construcției autostrăzii Sibiu – Pitești, cu finanțare nerambursabilă de 85% din partea Uniunii Europene. Practic România trebuia să achite doar 250 de milioane de euro.

Proiectul autostrăzii e blocat de peste doi ani la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Sursa: argesenii.ro

Comentariul meu

Lasă un răspuns