transfagarasan1

Ca roman, oricine se mandreste cu Transfagarasanul, o “piesa” a bogatiei din Romania, un drum spectaculos al tarii noastre care se situeaza pe locul al doilea ca altitudine in clasamentul soselelor alpine din Romania, dupa Transalpina. Dar care esti motivul real pentru care a fost construit acest drum minunat?

La initiativa lui Nicolae Ceausescu, soseaua a fost construita in perioada 1970-1974. Timp de 4 ani si jumatate, mii de oameni au muncit din greu, cu eforturi materiale considerabile si cu pretul unor vieti de soldati care au contribuit la constructia lui, bilantul oficial fiind de 40 de morti. Lucratori de atunci care mai sunt acum in viata avanseaza astazi cifre mai mari, care ajung pana la cateva sute de vieti omenesti pierdute (raspunzand unui interviu, un martor al timpului spunea:

“Numai la baraj au murit vreo 400 de baieti.”

Traseul a fost conceput initial ca un drum strategic ce lega garnizoanele Pitestiului si Sibiului. Desi Romania avea deja mai multe treceri ale Carpatilor Meridionali mostenite dinainte de perioada comunista, invazia Cehoslovaciei din 1968 de catre trupele sovietice si usurinta cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente intre Transilvania si Muntenia determina initierea de urgenta a proiectului “Transfagarasanului”. In notele de fundamentare >>>mergi la sursa articolului

Comentariul meu

Lasă un răspuns