autostrada saliste cunta sibiu orastie lotul 3 lucrari 3

Oficialii din Ministerul Transporturilor se bâlbâie când vine vorba despre autostrăzi. În Master Planul General de Transport, autostrada Sibiu-Piteşti, intens cerută atât de oficialii de la Bruxelles şi de exportatori, apare ca fiind prioritară, însă, în realitate, autostrada Bacău-Paşcani este mai importantă. Evident, în alt document.

autostrada saliste - cunta - sibiu - orastie - lotul 3 - lucrari (3)

Ministerul Transporturilor a făcut publice cele două documente cheie ale strategiei României privind investiţiile publice în transporturi pentru următorii 15 ani: Memorandumul care aprobă Master Planul General de Transport (MPGT) şi Strategia de Implementare, documentul care stabileşte prioritizarea proiectelor, informează Realitatea.net.
În ceea ce priveşte componenta rutieră, în Memorandum este prezentat scenariul reieşit în urma analizelor, cu o ierarhizare pe baza de punctaj pentru cele 12 proiecte de autostrăzi şi 18 proiecte de drum expres. În Strategia de Implementare, însă, oridinea de prioritizare este alta, iar punctajele proiectelor au fost modificate pentru a ajusta scenariul pentru implementare. În ceea ce priveşte Strategia de Implementare aprobata, aceasta stabileşte o prioritizare a proiectelor destul de diferită faţă de scenariul recomandat în Master Plan.

[contextly_auto_sidebar id=”aVsX8szdBWkGvoqGFOVqRGR9nGEgDt1h”]

Pe primul loc la autostrăzi regăsim tronsonul de autostrada Bacău – Paşcani (82,85 puncte) şi pe locul doi Sibiu – Piteşti (82,22 puncte). Pe locul trei apare autostrada Comarnic Brasov (77,80 puncte), deşi în scenariul EES din Master Plan (scenariul recomandat), tronsonul este clasat pe locul 10 din 12 cu un punctaj de 47,80. Autostrada Braşov – Bacău aparea în MPGT pe ultimul loc. În Strategia de Implementare e pe locul 5. Pe patru apare autostrada de la Iaşi (Ungheni) până la Târgu Neamţ (72,15 puncte), iar pe locul cinci apare clasată autostrada Braşov – Bacău (69,78 puncte). De subliniat că autostrada Brasov – Bacau – aparută ca de nicăieri în ultimii ani pe agenda autorităţilor de la transporturi – apare în Master Plan, în scenariul recomandat (EES), tocmai pe ultimul loc, cu un punctaj de doar 39,78.

Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News

Comentariul meu

Lasă un răspuns