Sibienii vor ajunge mai rapid la Budapesta decât la Bucureşti. Când se va întâmpla asta!

0 588

autostrada1Dacă planul de pe hârtie va “bate” cu acţiunea din teren, anul acesta, spune Guvernul, marile oraşe ale ţării, printre care şi Sibiul, vor fi legate de Ungaria printr-o autostradă.

Pentru prima dată în istoria lor, Timişoara şi Aradul sunt legate de sâmbătă pe autostradă de o capitală europeană, dar nu de cea a României, ţară de care aparţin, ci de cea a Ungariei.
Mai mult, în 2016, când urmează să fie terminate şi bucăţile între Timişoara-Deva şi Cluj-Sebeş, aproape toate marile oraşe ale Transilvaniei vor fi legate de Budapesta prin autostradă: Cluj, Sibiu şi nu în ultimul rând Târgu-Mureş din 2017, oraş-capitală a judeţului Mureş, unde populaţia maghiară reprezintă 40%.
De la Târgu-Mureş pe autostradă se va putea ajunge la Budapesta parcurgând circa 600 de kilometri în aproximativ patru ore.
Astfel, principalele oraşe al Transilvaniei, cu excepţia Braşovului, vor avea conexiune directă pe autostradă cu Budapesta, nu cu Bucureştiul, în condiţiile în care traversarea Carpaţilor se va face în continuare pe drumuri cu o bandă pe sens.

3-harta
„Trebuie spus că diferenţele de dezvoltare între regiuni nu sunt doar de dată recentă, ci sunt parte a moştenirii istorice. Aceste decalaje au fost într-o oarecare măsură atenuate după Marea Unire, întâi prin marile proiecte de infrastructură realizate în perioada interbelică ce vizau conectarea tuturor provinciilor prin şosele şi căi ferate, şi mai ales în perioada comunistă prin dezvoltarea planificată şi industrializare“, a spus Vasile Iuga, PwC SEE Cluster Leader. El a subliniat că în condiţiile în care 70% din exporturile româneşti merg către statele membre ale UE, este critic ca infrastructura de transport care ne conectează cu Vestul să fie îmbunătăţită.De partea cealaltă, guvernul a anulat la mijlocul lunii trecute concesiunea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, care ar fi costat în total 160 mil. euro per kilometru pentru a fi construită şi întreţinută în următorii 30 de ani, în timp ce pentru A1 Piteşti-Sibiu abia anul viitor ar putea fi gata studiul de fezabilitate, reluat după ce studiul anterior a expirat.

Sursa: www.zf.ro

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.