autostrada sebes turda

autostrada-sebes-turdaAutostrada care va face legătura între Autostrăzile Sibiu – Nădlac și Brașov – Borș este actualmente într-un stadiu avansat de construcție. Autoritățile spun că în primăvara anului viitor, două din cele patru loturi ale autostrăzii Sebeș – Turda, vor fi inaugurate.

Două din cele patru loturi ale autostrăzii Sebeș Turda, în prezent fără autorizație de construire și definitivate în proporție de aproximativ 40%, vor fi deschise traficului în primăvara anului viitor, anunta digi24.ro.
La puțin timp după ce în presă au apărut informații cum că CNADNR – Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România are lucrări cifrate la 400 milioane lei la autostrăzi pentru care nu există autorizații de construire (AC), Cătălin Drulă, consilier pe probleme de infrastructură de transport al premierului Dacian Cioloș a oferit informații asupra situației. Nu printr-un comunicat de presă al CNADNR sau al Ministerului Transporturilor, cum ar fi normal, ci într-o postare apărută pe situl contributors.ro.
Absența autorizații de construire este o situație care se va soluționa la finele lunii mai, potrivit consilierului menționat. Cel puțin în cazul autorizații de construire pentru loturile 3 și 4 din autostrada A10 Sebeș – Turda care conectează A1 (Sibiu-Nădlac) de A3 (Brașov -Borș).
Există nu mai puțin de 11 contracte, cu o valoare totală de 400 de milioane de lei, valori fără TVA, fără autorizații de construire. Pe lângă Timișoara Lugoj, mai este cazul loturilor 2,3 și 4 din Lugoj-Deva, toate cele patru loturi din autostrada Sebeș Turda, reabilitarea podului de peste Dunăre de la Giurgiu sau a DN 14 Sibiu-Mediaș-Sighișoara.
Revenind, consilierul premierului spune că ”s-a creionat și un calendar care trebuia să rezulte în deblocarea contractelor Sebeș-Turda lot 3 și 4 pînă la sfîrșitul lunii mai. Asta ar însemna că contractele ar putea fi aproape finalizate la sfîrșitul anului (probabil date în circulație înprimăvara viitoare)”.
O situație oficială prezentată la finele anului trecut arăta că cele două loturi care în mod normal trebuiau terminate în luna martie 2016, ar fi defintivate în proporție de aproximativ 40%. Mai gravă este situația loturilor 1 și 2 care la finele anului trecut se aflau într-o fază de 7-11% chiar dacă contractual ele trebuie terminat până în luna octombrie 2016
Cât privește blocajul în care se găsesc majoritatea autostrăzilor aflate în construcție în România, Cătălin Drulă afirmă că absența autorizațiilor de construire este cauzată de factori ”pozitivi”, precum ”absorbția fondurilor europene” dar și ”negativi”, spre exemplu ”presiunile politice și subestimarea timpului necesar pentru a obține avizele care mai lipseau”. Sursa: digi24.ro.

Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News

Comentariul meu

Lasă un răspuns