CNADNR a stabilit de unde ia bani pentru autostrada Sibiu – Pitesti si modernizarea DN7 pe Valea Oltului

0 488

În data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).viaduct munti

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A., în calitate de Beneficiar, a demarat procesul de pregătire a aplicaţiilor de finanţare pentru proiectele încadrate drept proiecte noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate pentru proiectele finanţate din perioadele de programare consecutive:
Programul Operaţional Sectorial de Transport (2007-2013) pentru faza 1;
Programul Operaţional Infrastructura Mare (2014-2020) pentru faza a 2-a.

Astfel, CNADNR va elabora şi va depune în cel mai scurt timp aplicaţiile de finanţare pentru proiectele prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport, scopul principal fiind:
asigurarea finanţării pentru faza a 2-a a proiectelor fazate:
În acest sens, proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt:
Autostrada Lugoj – Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 si 4);
Autostrada Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4);
Autostrada Timişoara – Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al 2-lea, în speţă lucrările conexe).

Pentru proiecte de reabilitare/ modernizare drumuri nationale urmează a fi depuse notificări de proiecte fazate astfel:
DN 56 – Craiova – Calafat;
DN 66 – Rovinari – Petroşani;
DN 76 – Deva – Oradea;
DN 6 – Alexandria – Craiova;
DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;
DN 73 – Piteşti – Braşov).

Construcţie Variante de Ocolire:
Caracal;
Carei;
Braşov;
Târgu Jiu;
Suceava.
De asemenea, şi fazarea construcţiei Podului de la Giurgiu.

asigurarea finanţării pentru proiectele finanţate integral în cadrul POIM 2014 – 2020:
În acest sens, proiectele care urmează a fi promovate spre finanţare sunt:
Obiectivul Strategic 1.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN – T centrală:
Autostrada Sibiu – Piteşti (faza proiectare şi ulterior, faza de execuţie);
Drum expres Ploieşti – Buzău;
Drum expres Buzău – Focşani;
Drum expres Focşani – Bacău;
Drum expres Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă;
Construcţia Variantei de Ocolire Târgu Mureş;
Construcţia Variantei de Ocolire Bacău;
Modernizarea Centurii rutiere a municipiului Bucureşti: A1 – DN 7; DN 2 – A2;
Modernizare DN Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţa;
Modernizare DN Câmpina – Săcele;
Modernizare DN A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte;
Varianta de Ocolire Tecuci;
Varianta de Ocolire Mihăileşti;
Măsurile de siguranţă pe DN 1;
Strategia ITS (faza de proiectare), precum şi alte proiecte identificate, cu condiţia includerii acestora în Master Planul General de Transport.

În data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.
Loading...