ambient

ambient

Ambient Sibiu a fost mulți ani lider pe piața distribuției de materiale de construcții și amenajări. De ceva timp însă compania a pierdut teren, iar după ce a fost declarată insolvența se luptă să supraviețuiască pe o piață plină de astfel de afaceri.

Ambient Sibiu, compania de dis¬tribuţie de materiale de construcţii şi bricolaj creată de Ioan Ciolan, care în 2014 se afla între cele mai mari 50 de companii antreprenoriale din Ro¬mâ¬nia, şi-a înjumătăţit cifra de afaceri anul trecut, la 216 mil. lei, acestea fiind pri¬me¬le rezultate anunţate de la in¬tra¬rea în insolvenţă a companiei în toam¬na anului trecut.
În cel mai bun an din ultimii cinci, 2012, Ambient rula peste 650 de mi¬lioane de lei şi avea 1.500 de anga-jaţi. Anul tre¬cut, compania rămăsese cu 700 de oameni, potrivit datelor de la mfinante.ro.
„Deşi compania se află în pro¬cesul de reorganizare judiciară, am reuşit ca în prima jumătate a anului 2016 să rea¬lizăm tot ceea ce ne-am propus pentru această perioadă şi să men¬ţinem oferta de produse şi servicii“, a spus Ioan Ciolan, prin¬cipalul acţionar al Am¬bient, fără să ofere informaţii pri¬vind dinamica vânzărilor.
Antreprenorul sibian arată că timp de cinci ani a încercat să menţină businessul în piaţă, perioadă în care a trecut printr-un proces complex de restructurare pentru reducerea gra¬du¬lui de îndatorare.
Datoriile firmei au scăzut de la 450 mil. lei în 2011-2012 la 260 mil. lei anul trecut, dar şi pier¬derile s-au adâncit în acest interval şi au ajuns în 2015 la peste 110 mil. lei.
Chiar şi în criză şi în plin proces de reorganizare, Ambient a făcut parte dintr-un trio românesc care a condus retailul şi distribuţia de materiale de construcţii alături de Dedeman Bacău, liderul pieţei şi Arabesque, afacerea pornită la Galaţi de familia Rapotan. Insolvenţa şi declinul vânzărilor au scos însă anul trecut compania din Sibiu de pe podiumul pieţei estimate la 2 mld. euro anual.
Sursa www.zf.ro

Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News

Comentariul meu

Lasă un răspuns