Ora de Sibiu
Știri in direct

Oracolul din Bălcești cercetat sub control judiciar pentru mită de 3,1 milioane euro

149

Dumitru Dragomir este cercetat sub control judiciar pentru că ar fi luat mită 3,1 milioane de euro de la fostul administrator al RCS&RDS. Măsura controlului judiciar a fost luată pentru 60 de zile.

Fostul preşedinte al Ligii Profesioniste de Fotbal, Dumitru Dragomir, este cercetat sub control judiciar pentru că ar fi luat mită 3,1 milioane de euro de la fostul administrator al RCS&RDS Ioan Bendei, în schimbul cedării drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal din Liga I în sezoanele din 2008 până în 2011. Ioan Bendei a fost pus sub acuzare pentru dare de mită, iar alţi doi şefi din aceeaşi firmă sunt cercetaţi pentru dare de mită şi, respectiv, complicitate la această infracţiune, anunță News. Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie au luat, vineri, măsura controlului judiciar pentru 60 de zile faţă de Dumitru Dragomir, pe care îl acuză de luare de mită şi complicitate la spălare de bani.
În acelaşi dosar, Ioan Bendei, la data faptelor administrator al companiei de televiziune prin cablu RCS&RDS, este urmărit penal pentru dare de mită şi spălare de bani.
Procurorii i-au mai pus sub acuzare pe Alexandru Oprea, la data faptei directorul general şi preşedintele consiliului de administraţie al aceleiaşi companii de televiziune prin cablu, pentru complicitate la dare de mită şi pe Mihai Dinei, coordonatorul activităţii juridice a aceleiaşi companii, pentru complicitate la dare de mită şi complicitate la spălare de bani.
Fiul lui dumitru Dragomir, Bogda Dumitru, este acuzat în această cauză pentru complicitate la luare de mită şi complicitate la spălare de bani, iar Florin Bogdan Bădiţă, administratorul unei firme, este urmărit penal pentru complicitate la luare de mită şi spălare de bani.
Potrivit procurorilor, în perioada aprilie 2009 – mai 2011, când era preşedinte al LPF, Dragomir Dumitru a cerut 3,5 milioane de euro, din care a primit 3,1 milioane de euro de la Ioan Bendei, în contextul executării, în acea perioadă, a unui contract de cesiune a drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal din Liga 1, încheiat în 8 aprilie 2008 între LPF şi consorţiul constituit din două societăţi comerciale, printre care şi societatea administrată de Bendei.
„Această sumă de bani a fost disimulată ulterior, sub forma unor plăţi făcute în cadrul unui contract de asociere în participaţiune încheiat între o firmă controlată de inculpatul Dumitru Dragomir şi compania de televiziune prin cablu”, susţin procurorii.
Anchetatorii au stabilit că, în 2008, la nivelul LPF s-a organizat o licitaţie având ca obiect cesiunea drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal din cadrul competiţiei Liga I „Partener”, în sezoanele competiţionale 2008-2009, 2009-2010 şi 2010-2011.
„În urma desfăşurării licitaţiei cu strigare, consorţiul de firme menţionat anterior a fost declarat câştigător, preţul de adjudecare fiind de 101.150.000 euro (inclusiv TVA). În cursul anului 2009, în contextul crizei economice, asocierea de firme a solicitat L.P.F. acordarea unor condiţii contractuale mai avantajoase”, potrivit procurorilor.
În aceste împrejurări, Dragomir Dumitru ar fi solicitat reprezentanţilor companiei de televiziune prin cablu să intre într-un parteneriat de afaceri cu o firmă pe care acesta o controla.
„Prin urmare, pentru a-l determina pe inculpatul Dumitru Dragomir să susţină interesele companiei de televiziune prin cablu la nivelul LPF, în legătură cu executarea contractului de cesiune a drepturilor de televizare, la data de 15.08.2009, între societatea controlată de preşedintele LPF, reprezentată de suspectul Bădiţă Florin-Bogdan şi compania administrată de suspectul Bendei Ioan s-a încheiat un contract de asociere în participaţiune. Conţinutul contractului a fost anume conceput de părţi astfel încât să creeze aparenţa unei asocieri tipice şi să mascheze cât mai bine voinţa lor reală internă, aceea de a da, respectiv de a lua mită”, susţin procurorii.
În baza acestui contract, în perioada 18 august 2009 – 10 mai 2011, compania de televiziune prin cablu a plătit acelei societăţii, în 27 de tranşe, suma de 3,1 milioane de euro, reprezentând la acea dată 13.059.290 de lei.
Procurorii susţin că, în perioada 2015-2016, părţile implicate în încheierea contractului de asociere în participaţiune au acţionat pentru „spălarea” şi „curăţarea” de caracterul infracţional. Astfel, au fost încheiate mai multe contracte, „părţile preocupându-se exclusiv să confere contractului de asociere în participaţiune un caracter licit, în special în privinţa sumei de 3.100.000 euro”.
Operaţiunile s-au derulat până în 2016 şi au condus în final la cumpărarea de către compania de televiziune prin cablu a afacerii care a stat la baza contractului de asociere, arată procurorii.
„De menţionat este faptul că, în acest demers infracţional au fost implicate şi celelalte persoane suspecte care au cunoscut detaliile acestui «parteneriat»”, au redactat şi au semnat diverse documente”, potrivit anchetatorilor.
Procurorii le-au adus la cunoştinţă suspecţilor şi inculpaţilor acuzaţiile din acest dosar.
Dosarul a fost deschis după ce a început urmărirea penală în dosarul de şantaj „Antena – RCS&RDS”, în urma denunţului lui Ioan Bendei, care le-a spus procurorilor DNA că Sorin Alexandrescu, fostul director al Antena TV Group, l-ar fi ameninţat că dacă nu va semna un contract de retransmitere prin satelit a programelor Antena TV, va fi făcută o anchetă jurnalistică în care se va arăta că în 2009 a semnat un contract de 3,5 milioane de euro cu firma preşedintelui LPF Dumitru Dragomir, pentru ca în schimb să obţină drepturile de transmise a unor meciuri din cadrul Ligii I.
În dosarul de şantaj, Curtea de Apel Bucureşti i-a condamnat, în 12 mai 2016, pe fostul director al Antena Group Sorin Alexandrescu la trei ani şi şase luni de închisoare cu executare, pe Dan Voiculescu la doi ani de închisoare cu executare şi pe Camelia Voiculescu la doi ani de închisoare cu suspendare, în timp ce Antena 3 şi Intact Publishing au fost achitate. Decizia a fost contestată la instanţa supremă, care va da o decizie definitivă în acest dosar.
Anchetatorii susţin că acel spot publicitar a fost realizat din dispoziţia Cameliei Voiculescu şi a lui Sorin Alexandrescu, la 8 mai 2013, şi a fost difuzat în perioada 9 – 30 mai 2013, cu o frecvenţă de cinci ori pe zi (în total de 401 ori) de toate posturile TV aparţinând SC Antena TV Group SA şi SC Antena 3 SA.

Primește titlurile instant

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru pentru a putea colecta si folosi date ce ne ajuta sa personalizam continutul si reclamele afisate, pentru a oferi utilizatorilor functionalitati integrate cu platformele social media si pentru a analiza traficul pe site. Impartasim informatiile privind modul in care utilizatorii folosesc site-ul cu partenerii nostri care utilizeaza de asemenea tehnologii online, precum cookies, pentru a colecta si folosi date personale pentru a personalize continutul si reclamele afisate, pentru a oferi utilizatorilor functionalitati integrate cu platformele social media si pentru a analiza traficul pe site si pe intreg internetul. Poti oricand sa te razgandesti si sa iti revizuiesti alegerea. Accept Detalii

Loading...