ROBOR-ul crește vertiginos. A ajuns la valoarea de 1,92 la sută

0 1.600

Românii care se gândesc să contracteze un credit primes vești din ce în ce mai proaste. Indicele ROBOR a ajuns marți la un nivel record pentru ultimii trei ani.

Indicele Robor la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut miercuri până la nivelul de 1,92%, cel mai mare din noiembrie 2014 până în prezent, potrivit datelor publicate marţi de Banca Naţională a României (BNR), anunță News.
Luni, Robor a urcat la 1,89%, nivel pe care l-a atins şi în 1 noiembrie 2017.
Robor la 3 luni este indicatorul principal în funcţie de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Nivelul atins marţi – 1,92% – este cel mai mare din 3 noiembrie 2014, când a atins pragul de 1,94%.
Indicatorul a crescut accelerat din data de 18 septembrie, când a atins nivelul de 1%.
Indicele Robor la 6 luni a crescut marţi la 2,07%, cel mai mare nivel din 28 noiembrie 2014, când a fost 2,09%.
ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii pentru creditele în lei acordate pe piaţa interbancară, iar creşterea acestui indicator va duce la un avans al ratelor în cazul creditelor în lei.
Evoluţia dobânzilor pe piaţa monetară este de obicei corelată cu evoluţia randamentelor la titlurile de stat. Dobânzile interbancare au scăzut puternic anul trecut, iar Robor la 3 luni a înregistrat în septembrie şi în octombrie 2016 un nivel minim istoric de 0,68% pe an.
Dobânzile au reintrat pe o traiectorie ascendentă de la fnalul lunii octombrie 2016, chiar dacă s-au oprit, o lungă perioadă, între 0,8% şi 0,9%, pentru Robor la 3 luni.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.