Robor crește în continuu. Joi a atins valoarea din octombrie 2014

0 460

Indicele după care se calculează dobânzile la creditele în lei a atins joi o valoare care îngrijorează. Astfel s-a ajuns la pragul de 2.09 la sută după ce cu o zi mai devreme era la 2.06 la sută.

Indicele Robor la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut joi până la nivelul de 2,09%, cel mai mare din octombrie 2014 până în prezent, potrivit datelor publicate joi de Banca Naţională a României (BNR), anunță News. Miercuri, indicatorul Robor la 3 luni a urcat la 2,06%.Robor la 3 luni este indicatorul principal în funcţie de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Nivelul atins joi – 2,09% – este cel mai mare din 30 octombrie 2014, când a atins pragul de 2,10%.
Indicatorul a crescut accelerat din data de 18 septembrie, când a atins nivelul de 1%.
Indicele Robor la 6 luni a crescut joi la 2,19%, cel mai mare nivel din 10 noiembrie 2014, când a fost 2,22%.
ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii pentru creditele în lei acordate pe piaţa interbancară, iar creşterea acestui indicator va duce la un avans al ratelor în cazul creditelor în lei.
Evoluţia dobânzilor pe piaţa monetară este de obicei corelată cu evoluţia randamentelor la titlurile de stat. Dobânzile interbancare au scăzut puternic anul trecut, iar Robor la 3 luni a înregistrat în septembrie şi în octombrie 2016 un nivel minim istoric de 0,68% pe an.
Dobânzile au reintrat pe o traiectorie ascendentă de la finalul lunii octombrie 2016, chiar dacă s-au oprit, o lungă perioadă, între 0,8% şi 0,9%, pentru Robor la 3 luni.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.