Ora de Sibiu
Știri in direct

Autostrada Sibiu – Pitești: Acuzații grave către Ministerul Transporturilor

630

Anunțul Ministrului Transporturilor, Lucian Șova, despre eliminarea în ultimele şase luni, a barierelor administrative care stăteau în calea firmelor care construiesc autostrăzi a generat reacții din partea reprezentanților Asociaţia Pro Infrastructură. Aceștia acuză tragerea de timp și neimplicarea autorităților în construcția lotului 4 din autostrada Sibiu- Pitești, la fel ca și în cazul altor tronsoane.

”CNAIR încă nu a semnat adiţionalul la contractul cu antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva (pentru lucrările suplimentare de la nodul Holdea şi al doilea ecoduct). Pentru podul peste Dunăre de la Brăila, CNAIR nu a re-lansat licitaţiile pentru relocarea utilităţilor (primele au fost anulate!) şi nu a semnat contractul pentru demararea exproprierilor. Aceeaşi pregătire precară (sau dezastruoasă) a proiectelor este la multe investiţii: Drumul Expres Craiova-Piteşti, Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Centura Timişoara sau Autostrada Sibiu-Piteşti”, scriu reprezentanţii Asociaţiei.

Aceştia comentează şi promisiunea ministrului Transporturilor privind emiterea acordului de mediu (AM) pentru Autostrada Sibiu-Piteşti până la finalul acestui an.

”Realitatea? Şanse minime (noi spunem că inexistente). Studiul de evaluare adecvată (SEA) a fost depus în luna mai 2018. După aprobarea acestui studiu, trebuie depus raportul de impact asupra mediului (RIM). Procedura este complicată şi de durată. Din experienţa noastră (emiterea AM pentru autostrăzile Lugoj-Deva şi Târgu Mureş-Borş), obţinerea AM în 2018 este o ţintă ultra-optimistă”, mai scriu reprezentanţii Asociaţiei pe Facebook.
Potrivit acestora, ”o altă manipulare marca Şova: secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti este un proiect «matur» şi «nu ridică probleme de geologie speciale şi poate fi scos la licitaţie repede»”.

”Experţii europeni (JASPERS / Halcrow) au criticat (încă din 2013) şi critică în continuare investigaţiile geotehnice lacunare din studiul de fezabilitate. Această «maturitate» se va vedea în blocajele tehnice şi birocratice din momentul intrării cu utilajele în teren. Din păcate legea gravitaţiei şi legile geologice nu pot fi abrogate”, se mai arată în mesajul Asociaţiei Pro Infrastructură.

Sursa www.news.ro

Primește titlurile instant

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.
Loading...
Mesaj WhatsApp