rentacar

Un sibian în vârstă de 35 de ani a golit buzunarele a 15 persoane. Acesta deținea o firmă cu profil rent-a-car, astfel că oamenii care veneau la el pentru a închiria o mașină erau obligați să lase o garanție care urma să fie redată la predarea autoturismului. Doar că acest lucru nu s-a întâmplat în niciunul dintre cazuri. Sibianul i-a jecmănit pe toți și a rămas cu banii.

15 persoane înșelate – ce metodă folosea sibianul
Bărbatul ar fi „racolat”, mai ales, străini, care urmau să petreacă o scurtă perioadă pe teritoriul țării noastre.
„Din cercetările efectuate de către polițiști a reieșit că persoana în cauză ar fi racolat viitorul client, de regulă de cetățenie străină și care urma să petreacă o perioadă scurtă de timp pe teritoriul României, prin oferta de închiriere a unui autovehicul. Părțile se înțelegeau cu privire la preț și stabileau cuantumul închirierii în funcție de zilele în care urma să fie utilizat autovehiculul, obligatorie fiind plata de către client a unei sume de bani cu titlu de garanție, bani care ar fi trebuit restituiți odată ce autovehiculul era predat în aceeași stare în care fusese preluat. Încrederea clienților era susținută de semnarea unor documente în acest sens”, spun reprezentanții IPJ Sibiu.
Cu o zi înainte de a se întâni pentru ca autovehiculul să fie restituit, sibianul și clientul fixau, de comun acord, locul și ora întâlnirii pentru a se proceda la predarea-primirea mașinii, precum și la restituirea garanției. În ziua în care autoturismul trebuia predat, reprezentantul firmei invoca diferite pretexte (accident auto, deces în familie etc.) ce îl împiedicau să ajungă la ora și locul stabilite, și fie convingea clientul să parcheze autoturismul în incinta parcării Aeroportului Sibiu și să lase cheia în dropboxul unor societăți care funcționează în acea zonă, fie îi comunica faptul că se va prezenta un alt angajat al societății sale, urmând a i se înmâna acestuia cheia. Cu privire la restituirea garanției, sibianul evita să dea detalii, clienților insistenți menționându-le că le va fi restituită prin virament bancar. Însă acest lucru nu se întâmpla, iar administratorul firmei nu mai putea fi contactat prin niciun mijloc de comunicare.

Bani furați de la bancă
„Totodată, persoana în cauză ar fi cauzat prejudicii și unei unități bancare, prin trimiterea spre decontare a mai multor tranzacții, în valoare totală de 12.192,44 lei, utilizând în acest sens datele unor carduri ce nu erau prezente fizic la momentul inițierii operațiunii. De asemenea, unitatea bancară ar fi fost indusă în eroare și în urma încasării unor sume de bani pentru care plătitorii au înregistrat refuzuri la plată, simultan cu retragerea disponibilului necesar soluționării refuzului, fiind efectuate și identificate un număr de 31 de tranzacții efectuate în acest mod”, mai spun reprezentanții IPJ Sibiu.
Prin aceste metode, sibianul ar fi cauzat un prejudiciu în valoare de aproximativ 140.000 de lei.

Percheziții domiciliare
Pe 20 februarie, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul I.P.J. Sibiu au efectuat trei percheziții domiciliare în municipiul Sibiu. Sibianul în vârstă de 35 de ani, care era cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, a fost ulterior reținut.
Acesta și-ar fi înșelat clienții în cursul anului 2018. În acea perioadă, o serie de sesizări scrise au fost înregistrate, prin care se reclama faptul că administratorul unei societăți comerciale cu profil rent-a-car nu ar fi returnat clienților diverse sume de bani reținute ca și garanție pentru serviciile oferite.
Sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, cercetările continuă la nivelul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din I.P.J. Sibiu în vederea identificării întregii activități infracționale a persoanei în cauză.

Comentariul meu

Lasă un răspuns