Alimente bogate în potasiu – Sunt bune pentru inimă și creier

0 494

Banana este un aliment extrem de bogat în potasiu. Pe deasupra, este o gustare delicioasă și perfectă pentru sănătate, dat fiind faptul că organismul are nevoie de potasiu, care joacă un rol important în funcționarea de bază a celulelor. Există însă și alte alimente care conțin acest mineral: printre ele se numără cartofii și prunele uscate.

Fasolea lima (485 mg de potasiu)
Fasolea lima este bogată în fier, fibre şi are o cantitate scăzută de zahăr şi grăsimi. Poate fi consumată atât în salată cât şi în mâncarea gătită, iar pentru a fi mai uşor de digerat, trebuie lăsată la înmuiat peste noapte. Pentru un rezultat mai rapid, se lasă la fiert timp de două minute, apoi câteva ore în apă.

Cartofii (926 mg de potasiu)
Au puţine calorii şi, de asemenea, un nivel scăzut de colesterol, grăsimi saturate şi reprezintă o sursă ideală de Vitamina B1, B3 şi B6. Cel mai bun mod de a-i consuma, pentru a te bucura de cantitatea de potasiu, este alături de broccoli şi brânză cheddar sau brânză cottage fără prea multe grăsimi.

Prunele uscate (637 mg de potasiu)
Pe lângă altele, prunele uscate sunt şi bogate în fibre şi sunt ideale alături de nuci, brânză sau iaurt. Totuşi, au şi o mare cantitate de zahăr, iar în magazine se găsesc de cele mai multe ori cu zahăr adăugat, lucru care trebuie luat în vedere.

Avocado (690 mg de potasiu)
Acest fruct are o doză consistentă de potasiu, alături de vitaminele A, C şi E. De asemenea, avocado este bogat în grăsimi sănătoase mononesaturate care ajută la scăderea nivelului de colesterol.

Sursa: descopera.ro

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.