Ora de Sibiu
Știri in direct

Asociaţia Pro Infrastructura dezvăluie când vom circula cu adevărat pe autostradă de la Sibiu la Nădlac

1.762

Asociația Pro Infrastructură a dezvăluit că vom circula pe autostrada Sibiu – Nădlac, în cel mai fericit caz, peste patru ani, și nu la finalul lunii iulie așa cum a declarat ministrul transporturilor Răzvan Cuc. Cea mai dificilă parte va fi un tronson de 12 kilometri, unde vor fi construite două tuneluri speciale pentru urşi care aproape vor tripla costurile pe acea bucată de drum.

Potrivit zf.ro, într-o emisiune difuzată de Antena 3, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat luni că „dacă ne ajută şi vremea, vom deschide tronsoanele trei şi patru Lugoj Deva, Deci de la Sibiu până la Nădlac se va circula în regim de autostradă”, citat de Mediafax.

Pentru a ocoli tronsonul de 12 km de autostradă şoferii vor merge pe drumul naţional DN68A pe o distanţă de 15 km între nodurile Holdea şi Margina.

„Efectiv, se parcurg numai 3 km în plus, însă DN68A este un drum cu multe viraje, o bandă pe sens, periculos şi cu denivelări. La acesta se adaugă ieşirea şi intrarea pe autostradă. Un tronson cu atfel de probleme între două lungimi mari de autostradă va duce la formarea de blocaje”, a spus Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al asociaţiei Pro Infrastructura, specializată în monitorizarea lucrărilor de infrastructură.

El a subliniat faptul că cele două tuneluri pentru a permite animalelor sălbatice să traverseze perimetrul autostrăzii erau necesare, lipsă lor punând în pericol siguranţa traficului.

„Tronsonul de 12 km va fi gata în 4 ani în cel mai bun caz, 5-6 într-o estimare optimistă şi în 7 ani dacă analizăm realist. Deja pe A1 am vazut accidente cu urşi şi cu un cerb şi în contonuare vor exista astfel de incidente”, a subliniat Ionuţ Ciurea.

Pe autostrada A1 Lugoj-Deva lotul al doilea – km 27 – km 56, secţiune E şi finalizare secţiune D în lungime de 9,13 km, din care 2,13 km este lungimea cumulată a celor două tuneluri forate. Potrivit Acordului de Mediu, vor fi realizate două tuneluri în secţiunea E2 pentru a reduce impactul asupra mediului. Acestea vor fi prevăzute inclusiv cu galerii de evacuare în caz de urgenţă şi echipamente pentru stingerea incendiilor, iar valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 296 mil. euro fără TVA. Acest tronson a fost scos în urmă cu doi ani din contractul cu italienii de la Salini Impregilo, acesta avândcele două tuneluri, de 370 respectiv 1.760 de metri. CNAIR a reziliat contractul cu italienii în vara anului 2017, după ce aceştia au construit aproape 15 din tronsonul de 28,6 km. Contractul a fost reziliat pentru 13,1 km din care – secţiunea D de puţin peste 4 km, între Margina şi Drumul Comunal 100, aflat la un grad de finalizare de 90%, secţiunea E1 de aproape 6 km, între DC100 şi urmatoarea secţiune – E2 şi E2, de 3,3 km care include tunelurile propriu-zise. Discuţia la CNAIR cu privire la tuneluri era încă din 2013, însă termenul limită pentru depunerea candidaturilor este pentru august 2019, după care cel mai probabil vor fi discutate contestaţiile iar ulterior vor demara lucrările. Într-un caz „optimist”, tronsonul ar putea fi gata odată cu autostrada Piteşti-Sibiu.

Primește titlurile instant

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru pentru a putea colecta si folosi date ce ne ajuta sa personalizam continutul si reclamele afisate, pentru a oferi utilizatorilor functionalitati integrate cu platformele social media si pentru a analiza traficul pe site. Impartasim informatiile privind modul in care utilizatorii folosesc site-ul cu partenerii nostri care utilizeaza de asemenea tehnologii online, precum cookies, pentru a colecta si folosi date personale pentru a personalize continutul si reclamele afisate, pentru a oferi utilizatorilor functionalitati integrate cu platformele social media si pentru a analiza traficul pe site si pe intreg internetul. Poti oricand sa te razgandesti si sa iti revizuiesti alegerea. Accept Detalii

Loading...