Calea Dumbrăvii va avea bandă dedicată pentru transportul în comun

5 1.415

⇓ Ascultă știrea ⇓

Primăria Sibiu a obținut finanțare în valoare de aproape 22 de milioane de lei pentru proiectul de remodelare a străzii Calea Dumbrăvii într-o arteră de circulație smart, între bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș, contractul fiind semnat de primarul Astrid Fodor și directorul ADR Centru, domnul Simion Crețu. Studiul de fezabilitate pentru acest proiect este finalizat, se lucrează în prezent la proiectul tehnic, pasul următor fiind contractarea execuției lucrărilor propriu-zise.

“Este primul proiect din Regiunea Centru care obține finanțarea pe Axa mobilității urbane și este prima stradă din Sibiu care va avea bandă dedicată pentru transportul public. Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare, care să ofere spațiul necesar pentru astfel de dezvoltări, dar acolo unde este posibil vom realiza îmbunătățiri pentru o mai bună mobilitate.”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

profile transversale Calea Dumbravii page 001

”Începem procesul de contractare pentru proiectele care au ca obiective acțiuni din cadrul strategiilor locale pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în municipiile reședință de județ. Este oarecum normal să începem cu Sibiu, deoarece primele două contracte REGIO din țară au fost semnate pentru obiective din județul Sibiu, iar în acest municipiu conceptul de îmbunătățire a mobilității urbane este intens promovat. Acum, edilii investesc fonduri europene nerambursabile prin programul REGIO pentru una din componentele planului de mobilitate urbană durabilă, Calea Dumbrăvii fiind una dintre cele mai circulate artere din orașul de pe Cibin. La nivelul Regiunii Centru avem depuse 25 de cereri de finanțare în valoare totală de peste 1,2 miliarde lei pentru reducerea nivelului de poluare în municipiile reședință de județ și avem în lucru, spre contractare, 15 proiecte, care solicită aproximativ 600 milioane lei, ca fonduri nerambursabile. Alte 8 cereri de finanțare, ce necesită peste 410 milioane lei, sunt în proces de evaluare. Pe de altă parte, în municipiul Sibiu se investesc deja sume importante în reabilitarea termică și modernizarea multor unități de învățământ, dar și în unitățile medicale, valoarea totală a proiectelor REGIO de care vor beneficia sibienii, derulate de administrația publică locală, fiind de peste 80 milioane euro, ținând cont de proiectele deja semnate și cele care se vor semna în scurt timp” (Simion Crețu, director general ADR Centru)

Creștem mobilitatea prin banda dedicată transportului public. Pe tronsonul dintre Siretului și bulevardul Mihai Viteazu se vor moderniza cele două benzi de circulație pentru autovehicule, traficul desfășurându-se în sens unic, dinspre strada Siretului spre bulevardul M. Viteazu. În plus se va amenaja o bandă specială, separată, pentru transportul public, cu circulație dinspre bulevardul Mihai Viteazu spre strada Siretului. În sensul dinspre strada Siretului spre bulevardul Mihai Viteazu, autobuzele vor utiliza sensul normal de circulație, alături de autovehicule, pe cele două benzi de trafic.
Stațiile de autobuz de pe această stradă vor fi de asemenea reamenajate prin proiect.

profile transversale Calea Dumbravii page 002

Piste sigure pentru biciclete. Pe întreaga lungime a străzii care face obiectul proiectului, între bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș, se va amenaja o pistă pentru biciclete în ambele sensuri. Aceasta va avea o lățime de 2,5 metri și va fi separată de calea de rulare a autovehiculelor prin borduri și o zonă verde, iar de trotuar va fi separată prin borduri. Pistele astfel amenajate pe o lungime de 2,4 km, vor fi sigure pentru utilizatori și vor încuraja utilizarea acestui mijloc de transport. Pe stradă vor fi amenajate și rastele pentru parcarea bicicletelor.

Mersul pe jos încurajat prin amenajarea trotuarelor și zonelor verzi. Pe lângă utilizarea transportului public sau a bicicletei ca mijloace de transport, este încurajat și mersul pe jos prin amenajarea trotuarelor cu o lățime între 2 și 2,5 metri pe tronsonul dintre bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș. Acestea vor fi mărginite de un spațiu verde cu gazon și arbuști ornamentali. Pentru a completa dotările pentru calea pietonală se vor amplasa bănci și coșuri de gunoi.

Traficul auto se va desfășura în același sens ca și până acum:
• pe tronsonul dintre strada Siretului și bulevardul Mihai Viteazu se va circula în sens unic, spre bulevardul Mihai Viteazu.
• pe tronsonul dintre strada Siretului și strada Ludoș se va circula în dublu sens

Aproximativ 270 de locuri de parcare vor fi amenajate de-a lungul străzii.

Proiectul include și modernizarea sistemului de iluminat public prin instalarea unor corpuri de iluminat eco-eficient cu LED.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

5 Comentarii
  1. Mihai Dinu scrie

    Categoric…in aceste localitati au aparut cartiere fara sa se tina cont de cai de acces..catre si in afra lor…nu a fost impusa prin urbanism nici o regula care sa puna n ordine aceste aspecte,,,tot odata este greu de inteles in Sibiu cum in zone de case…se dau autorizatii la blocuri cu 4..7 etaje..in conditiile in care in orice stat european noile ansambluri se construiesc in zonele limitrofe nici decum in zona centrala ori anexa….cu respectarea specificului zonei…

  2. Mihai Dinu scrie

    Da…daca este asa de ce pe Doamna stanca ati permis constructia a zeci de blocuri pe o strada cu o banda pe sens..si nu ati prevazut prin puz ori conditionat prin autorizatie cedarea necdesarului de suprafata in vederea construirii bulevardului cu doua benzi pe sens aca cu m se intersecteaza cu Milea si cu zona dededeman unde sunt doua benzi pe sens…ridicol..cu aceste mentalitai o sa murim sufocati intr=o zi in oras in caz de un dezastru..si asa suntem paralizati datorita eliberarii autoriz de constr…fara nici logica cu ceea cde ar trb sa insemne urbanism…

    1. Dragos scrie

      Probabil sunteti unul dintre cei care s-au mutat recent in Sibiu si inca nu ati aflat ca strada Doamna Stanca apartine de SELIMBAR. Primaria Sibiu nu are nici un fel de autoritate asupra acestei zone.

      1. Mihai Dinu scrie

        Probabil sunteti in eroare….probabil locuiti la tara si nu stunteti afectat de ceea ce ar trebui sa se numeasca urbanism…tot odata dreptul la proprietate este ceva care pt dvs pare ca este interzis si ca acolo unde te ai nascut ar trebui sa si sfarsesti..dar ca sa revenim la subiectul principal si nu la aspecte legate de frustrari referitoare la numarul proprietatilor si locatiile lor ..un alt exemplu : calea Gusteritei…cartier rezidential Balanta.. fata in fata cu acesta cartier rezidential City,,,,,mii de locuinte…la nici 1 km de podul Gusteritei…noul promenada….blocaj total pe pod…tinand cont ca gradul de ocupare in cartierele noi nu este 100%…trafic paralizat…..si ca sa vezi nu mai este vina administartiei din Selimbar…..se construieste fara nici o logica oriunde exist a o parcela libera apar blocuri cu acordul autritatiilor autorizatii pe banda rulanta,..iar exemple sunt nenumarate .

        1. Dragos scrie

          Perfect de acord cu Dvs, asa este, in Sibiu se construiește fără logica. Eu spun doar ca problemele din traficul sibian sunt (și) in responsabilitatea primăriilor din Șelimbăr și Cisnădie.

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.
Loading...