Aproape 26.000 tone de azotat de amoniu în Constanța – De zece ori mai mult decât în Beirut

0 1.199

⇓ Ascultă știrea ⇓

Se fac controale în urma exploziei din Liban. În Portul Constanța s-au găsit aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu – o cantitate de zece ori mai mare decât cea depozitată în Beirut. 

Administrația Porturilor Maritime (APM) atrage atenția că toți operatorii care manipulează substanțe periculoase trebuie să aibă un plan de securitate aprobat de ISU, scrie MEDIAFAX.

„Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri”, a transmis, joi, APM.

În acest sens, azotatul de amoniu, care este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, trebuie depozitat în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).

„În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare / descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța”, potrivit sursei citate.

Astfel, 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud) și urmează sa plece în următoarele două săptămâni în tranzit în Ungaria. Cea mai mare cantitate, 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța), iar 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii cinci ani, potrivit sursei citate.

„Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020”, a mai anunțat Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA.

Cel puţin 158 de persoane au murit, iar alte aproximativ 6.000 au fost rănite în explozia produsă în zona portuară din Beirut. Circa 300.000 de oameni au rămas fără locuinţe în urma deflagraţiei, iar daunele sunt estimate la 15 miliarde de dolari (12,7 miliarde de euro).

Oficialii estimează că explozia a 2.000 de tone de azotat de amoniu a provocat pagube de până la 15 miliarde de dolari.

Sursa: MEDIAFAX

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.