companiile renunta la munca de la birou pwc patru din cinci directori generali se asteapta ca lucrul de 1 size9

Începând de luni, 9 noiembrie, românii cărora serviciul le permite, vor munci de acasă. Munca de la domiciliu este reglementată într-un ghid publicat de Inspecția Muncii, în care se explică procedura pe care angajatorii trebuie să o urmeze și actele necesare care îi trec pe angajați în regim de muncă la domiciliu, scriu stirileprotv.ro

În ceea ce priveşte stabilirea unor programe individualizate de muncă, prin decizia unilaterală a angajatorului personalul trebuie să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea, la o diferenţă de cel puţin două ore.

„Acest fapt implică doar modificarea programului de lucru, nu a unei clauze din contractul individual de muncă şi, prin urmare, nu se transmite în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor”, se menţionează în ghidul publicat de Inspecţia Muncii.

Referitor la munca la domiciliu, „contractul de muncă la domiciliu se înregistrează în REGES/REVISAL”, se precizează în document.

CITIȚI AICI GHIDUL PRIVIND MUNCA LA DOMICILIU

Ghidul conţine şi instrucţiuni despre modificarea în REGES/REVISAL a unui contract individual de muncă aflat în derulare în contract de muncă la domiciliu.
La capitolul „Munca în regim de telemuncă”, documentul emis de Inspecţia Muncii include instrucţiuni despre modificarea în REGES/REVISAL a unui contract individual de muncă aflat în derulare în contract individual de muncă cu clauză de telemuncă.

De asemenea, ghidul include precizări despre înregistrarea şi transmiterea în REGES/REVISAL a încetării clauzei de telemuncă, dar şi instrucţiuni despre înregistrarea unui contract nou cu clauză de telemuncă.

Inspecţia Muncii a publicat ghidul în urma adoptării de către Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a Hotărârii nr. 52 din 5 noiembrie, care prevede, la articolul 2: „În vederea evitării aglomerării transportului public, se propune ca toate instituţiile publice, precum şi toţi operatorii economici publici sau privaţi să aibă obligaţia organizării activităţii şi desfăşurării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde specificul activităţii nu permite acest lucru, să se organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin două ore. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmăreşte de prefecţi şi de către Inspecţia Muncii”.

Astfel, potrivit noilor restricții, munca de la distanță, sau telemunca, atât în privat, cât și pentru sectorul public devine obligatorie, acolo unde activitatea permite asta. Iar angajatorii cu peste 50 de salariați vor trebui să decaleze programul de lucru, astfel încât oamenii să vină pe rând, în grupuri, la muncă și să nu apară aglomerație în mijloacele de transport în comun.

Toate măsurile anunțate de Guvern se aplică din noaptea de duminică spre luni, de la ora 00.00 și au o valabilitate de 30 de zile. În funcție de cum va evolua numărul de îmbolnăviri cu coronavirus, autoritățile pot decide să prelungească aceste măsuri sau nu ori pot adăuga unele noi. Autoritățile speră că, astfel, vom ajunge la o scădere a infectarilor, însă abia în decembrie.

Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News

Comentariul meu

Lasă un răspuns