fbpx

Piedici la mocănița de pe Valea Hârtibaciului – Asociația a rămas fără macazurile de la calea ferată

0 3.941

⇓ Ascultă știrea ⇓

O nouă piedică pusă de autorități mocăniței de pe Valea Hârtibaciului. Schimbătoarele de cale, pe care asociația care se ocupă de mocănița sibiană le avea de rezervă, au fost transferate, subit, la Târgu Mureș.

Asociația Prietenii Mocăniței întâmpină noi piedici. Macazurile de cale ferată de rezervă ale mocăniței sibiene urmează să ajungă la Târgu Mureș. Decizia este a Regionalei CFR Brașov.

„Una dintre întrebările care ne sunt adresate cel mai des e <<Și autoritățile cum vă ajută?>>. Sincer, ne-ar fi mult mai ușor să răspundem la <<cum vă încurcă?>>, dar pe asta nu o pune nimeni. Ultimul <<ajutor>> al autorităților vine din partea Regionalei CFR Brașov, care, deși avem solicitare scrisă către directorul regionalei pentru preluarea acestora, s-a decis să transfere ultimele trei schimbătoare de cale (macazuri) de rezervă ale Mocăniței sibiene la Târgu Mureș!”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook Asociația Prietenii Mocăniței.

Schimbătoarele de cale ar fi urmat să fie puse pe linia îngustă Sibiu – Agnita. În timpul în care linia a fost abandonată, cele vechi au dispărut, astfel că mocănița avea mare nevoie de ele.

„Acestea sunt schimbătoare tip 23.6, un tip foarte rar care se mai regăsește doar la liniile de mocăniță, și care se află încă (până luni) în stocul Secției L4 Sibiu. Noi am fi avut nevoie de ele pentru înlocuirea celor care au dispărut în perioada în care linia a fost abandonată, sau pentru completarea celor care au elemente lipsă, de exemplu cele din stația Benești, și ar fi servit la completarea unui monument istoric – linia îngustă Sibiu-Agnita”, se mai arată în postare.

mocanita poza 2
Lipsa inima si contrasine macaz tip 23.6, statia Benesti, Valea Hartibaciului, anul 2020.
mocanita foto 3
Lipsa ace macaz tip 23.6, statia Benesti, Valea Hartibaciului, anul 2020.

Reprezentanții asociației spun că speră ca schimbătoarele de cale sibiene să nu sfârșească la fel ca majoritatea șinelor și schimbătoarelor de pe rețeaua de cale îngustă mureșeană, „care s-au topit cu acte în regulă în urmă cu doar câțiva ani, grație unui măreț investitor local”.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes
Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.