fbpx

Sit al dinozaurilor, redescoperit în Transilvania

373

Muzeul Naţional de Istorie al Ungariei a anunțat ca o echipă internaţională a redescoperit un sit unic al dinozaurilor în regiunea Transilvaniei, scrie Agerpres.

Fragmente de oase fosilizate descoperite în partea de vest a Bazinului Haţeg oferă o reprezentare unică a perioadei cretacice târzii care a precedat extincţia bruscă în masă a dinozaurilor, potrivit muzeului ungar.

Situl a fost cartografiat prima dată imediat înaintea Primului Război Mondial de către geologul ungar Ottokar Kadic, care a adunat o colecţie foarte bogată de fosile de dinozauri şi alte reptile, inclusiv Magyarosaurus dacus, prima specie de dinozaur pentru care se face referire la teritoriul ungar.

După război, în urma Tratatului de pace de la Trianon, zona a fost cedată României şi lucrările de explorare au fost sistate, fiind pierdute chiar şi puţinele informaţii despre locaţia exactă a sitului, menţionează muzeul ungar.

Însă recent a fost găsită harta folosită la acea vreme de Ottokar Kadic, ceea ce a permis echipei de cercetători să identifice exact situl. Acolo această echipă a petrecut mai multe săptămâni, colectând peste o sută de fosile de vertebrate, inclusiv coloana vertebrală întreagă a unui dinozaur sauropod şi fragmente de oase de crocodili şi broaşte ţestoase.

O descriere detaliată a descoperirilor unice a fost publicată în revista ştiinţifică Cretaceous Research.
Sursa: Agerpres