Asociația Pro Infrastructură (API), organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport a făcut un rezumat al stadiului tronsoanelor autostrăzii Sibiu – Pitești.
Iată mai jos cum se prezintă situația proiectului autostrăzii Sibiu – Pitești, potrivit datelor Asociației Pro Infrastructură si a informațiilor publice.
Autostrada Sibiu – Pitești – Lotul 1 Sibiu – Boița în cel mai avansat stadiu
Lucrările au fost contractate în 2019 cu firma austriacă Porr Construct srl pentru circa 127 de milioane de euro. După perioada de proiectare, utilajele au intrat în teren teren în aprilie 2020, după ce ordinul de începere a venit în 30 martie. Termenul de execuție este de 3 ani, dar până acum lucrările au avansat într-un ritm rapid, stadiul acestora fiind estimat de Pro Infrastructură la 31%. Sunt șanse ca sibienii să ruleze pe acest tronson spre finalul anului viitor, 2022.
[web_stories_embed url=”https://www.oradesibiu.ro/web-stories/stadiul-primilor-treisprezece-kilometri-ai-autostrazii-sibiu-pitesti/” title=”Imagini la zi cu lucrările la autostrada A1 – Tronsonul Sibiu – Boița” poster=”https://www.oradesibiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/autostrada-sibiu-boita-4-640×577.jpg” width=”360″ height=”600″ align=”none”]
Autostrada Sibiu – Pitești – Lotul 2 – Boița – Cornetu la stadiul de licitație
Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor. Depunerea candidaturilor s-a încheiat pe 29 ianuarie 2021.
Autostrada Sibiu – Pitești – Lotul 3 – Valea Oltului – Valea Topolog
Traseul autostrăzii Sibiu – Pitești pe Secțiunea 3 se desfășoară între localitățile Cornetu și Tigveni având o lungime de aproximativ 37.40 km. Licitația a fost lansată, dosarele sunt depuse. După cum scrie monitorizare.hotnews.ro, 15 companii și asocieri de firme din Europa, China și Turcia au depus oferte, fiind și cel mai scump tronson, de peste 1 miliard de euro. Pe cei 37,4 km de la Tigveni la Cornetu se va găsi primul și în același timp cel mai lung tunel montan din România. Este vorba de un tunel cu două galerii de 1,7 km la Poiana. Contractul prevede, pe lângă tunel , construirea a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un Eco duct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări. Pe acest tronson e posibil să circulă cam tot spre finalul anului 2027, dacă lucrurile avansează cu celeritate și fără piedici.
Este considerat tronsonul cel mai important, pentru că realizează trecerea între Valea Oltului și Valea Topolog. de altfel, atât lotul 2 cat și lotul 3 sunt practic sectoarele de drum cele mai periculoasă în acest moment pe pe DN 7, un drum pe care în fiecare an își pierd viața zeci de oameni și sunt nenorocite la fel de multe familii. Licitația pentru tronsonul 3 este cu pre-calificare și se află în desfășurare. În 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi. Compania de Autostrăzi urmează să selecteze primele 6 companii cu care să continue licitația.
Autostrada Sibiu – Pitești – Lotul 4 – Tigveni – Curtea de Argeș
Autostrada Sibiu – Pitești – Lotul 5 – Curtea de Argeș – Pitești
Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News