FOTO: Calvarul unei familii din Șura Mică – Probleme mari la casa cumpărată de la un dezvoltator

În primăvara anului 2019, o familie s-a mutat într-un imobil la Șura Mică, dezvoltat de firma Zacaria. Sibienii au fost încântați de proiect și erau nerăbdători să locuiască în casa visurilor „într-un cartier așa cum toate ar trebui să fie”. Doar că visul n-a durat prea mult și s-a transformat într-un coșmar. Problemele au început să apară, de la fațada care a început să se miște, riscând să cadă, la pavajul din curte care s-a lăsat, la jardiniera de la geamuri neterminată și până la granitul defect din terasă. Sunt probleme pe care familia C.S. le-a semnalat dezvoltatorului prin nenumărate notificări în speranța că vor fi remediate. Oamenii au fost amânați însă, astfel că garanția a expirat și nu se mai poate rezolva nimic.

Familia S. a cumpărat casa în primăvara anului 2019, având încredere că va locui într-un imobil bine pus la punct, fără griji și probleme. Cartierul Valletta Lane din Șura Mică, dezvoltat de Zacaria, însumează 46 de astfel de case, care au fost vândute integral. Oamenii au început însă la scurt timp de la mutare să ridice probleme. S-au plâns de lucrările de mântuială făcute, dar și de proasta colaborare cu dezvoltatorul, care i-a amânat până când garanția a expirat.

Au cumpărat casa și problemele au apărut

„Am cumpărat casa acum doi ani. Zacaria a construit un cartier în Șura Mică așa că am achiziționat imobilul. Doar că, încă de atunci, am întâmpinat probleme. Mai întâi a fost gardul, ne-am rugat de ei să-l finalizeze, fiindcă atunci când ploua, se strângea apă lângă el, din cauza că nu au astupat după ce au făcut săpăturile pentru fundație, iar apa în timp macină cimentul. Nu au vrut nicicum să vină, deși aveam garanție. Apoi am avut probleme cu dalele din curte care s-au lăsat, am trimis notificare să vină să rezolve, au zis că vin, n-au mai venit. Jardiniera de la geamul dormitorului matrimonial este neterminată. I s-a aplicat doar material cimentos, urmând ca apoi să fie finisată cu decorativă, iar apoi cu lavabilă. Granitul exterior de pe terasa din față, dar și de pe cea din spate a fost defect. Plin de pete din fabricație, acest lucru fiind constatat și de unul dintre angajații Zacaria Development, chemat la fața locului pentru remedierea problemei încă din vara anului 2019. Am curățat aceste pete cu soluții de sute de lei, dar nu s-a luat. Au venit să-mi spună că așa sunt plăcile, că e piatră naturală. Eu îmi imaginez că nu pot fi toate la fel, dar se vede clar că sunt zece plăci diferite. Granitul nu a fost același cu cel din casa de prezentare, ne-au dat altceva. Ne-au zis că vin să schimbe plăcile defecte, dar la ultima discuție cu dirigintele de șantier ni s-a spus că așa e granitul și că așa au și alții”, spune C.S.

Noi probleme pe parcurs – „S-a scurs lavabila pe perete și pe pavaj”

În urma notificărilor făcute încă din toamna anului 2020, muncitorii au venit să repara fațada casei. Doar că, fiindcă lucrările au fost realizate în condiții meteo nefavorabile, lavabila s-a scurt pe perete și pe pavajul din curte. Alte probleme…

„Au aplicat materialul decorativ și vopseaua lavabilă în condiții meteo nefavorabile, astfel că decorativa, împreună cu vopseaua lavabilă s-au scurs pe perete și pe pavajul casei, distrugându-l, împreună cu piatra decorativă din jardiniere. I-am rugat în octombrie 2020 să vină să remedieze toate problemele semnalate, cerându-le să ne dea un număr de înregistrare a notificării”, spune C.S.

Proprietarii locuinței au semnalat toate problemele în scris, prin e-mail. Zeci de notificări au fost trimise pe adresa dezvoltatorului.

„Le-am dat bani pentru o lucrare. N-am primit factură”

Sibianul spune că le-a cerut să extindă terasa și să facă lucrări la gard, iar asta i-a costat, inițial peste 9.700 de lei. După o „analiză” în teren, s-a constatat că de fapt prețul real era 6.500 de lei. Au plătit această sumă, dar n-au primit factură.

„Noi ne-am extins și terasa tot prin ei, au fost maleabili cu modificările, într-adevăr, doar că ori se scădea din preț, ori plăteai pentru plusuri. Ne-au cerut peste 9.700 de lei pentru terasa și gard, dar altora nu le-a cerut niciun leu. Ne-au trimis un deviz, cu lista și prețul lucrărilor suplimentare, cu cât fier beton au băgat, dar au trecut de 3, 4 ori mai mult decât a fost. I-am chemat să măsurăm. Din ăia 9.700 de lei, s-au făcut 6.500 de lei și le-am dat banii. Dar nu mi-au dat nicio chitanță, devizul a venit pe mail de la Zacaria, nu de la constructor. Un document Excel fără ștampilă, deci bani pe care i-am dat, nicio chitanță și nicio factură”, spune sibianul.

„Îi dăm în judecată”

Sibianul spune că vrea să dea dezvoltatorul în judecată. Termenul de garanție a trecut, astfel că problemele apărute nu mai pot fi remediate. Deși s-au trimis notificări, ele nu au fost luate în seamă, potrivit proprietarului imobilului din Șura Mică. „Ei acum trag mâța de coadă, au așteptat să expire garanția. La începutul lunii aprilie le-am spus că merg la ANAF, au venit să-mi spună că trimit ei pe cineva să-mi facă fațada care stă să pice. Mi-a zis că la dale nu mai am garanție, deși eu le-am zis de atâta timp să vină să le facă. Mi-au zis că și așa stau acasă, să le fac eu. (…) Nu a existat casă fără probleme aici. Alții nu au fost așa îngăduitori ca mine și au făcut sesizări la poliție. Vecinul de lângă și alți 3, 4 vecini, la fel, probleme cu fațada. Eu am vrut să-mi facă să mă scap de ei. Dar acum m-a deranjat disprețul și felul în care m-au tratat. O să merg la poliție”, spune C.S.

Până la ora publicării articolului, dezvoltatorului nu a transmis un punct de vedere referitor la acest subiect. Vom reveni în momentul în care vom avea un răspuns.

UPDATE

Reprezentanții companiei Zacaria au transmis către Ora de Sibiu un punct de vedere în legătura cu problemele apărute la imobilul familiei din Șura Mică. Aceștia spun că de-a lungul timpului au fost făcute reparații, în urma solicitărilor, care au făcut obiectul garanției.

“Vânzările în cartierul dezvoltat de Zacaria în Șura Mică s-au încheiat în anul 2019, an care a coincis cu finalizarea construcțiilor și a respectivului complex. Familia S., printre ultimii cumpărători din cartier, s-a aflat de atunci în contact permanent cu reprezentanții companiei, care au răspuns de fiecare dată favorabil sesizărilor venite din partea acesteia. Astfel, de-a lungul timpului, au fost efectuate diferite intervenții și reparații care au făcut obiectul garanțiilor. O parte dintre acestea sunt în curs de remediere, iar altele au fost rezolvate până la data de 13 aprilie 2021, dată la care a fost efectuată recepția și a fost încheiat un proces verbal, semnat de către ambele părți.

În ceea ce privește lucrările suplimentare solicitate de către domnul S., acestea au fost efectuate de către un constructor extern, astfel că relația contractuală a avut loc între domnul S. și compania respectivă. În acest caz, Zacaria nu avea cum să emită documente financiar-contabile pentru lucrări suplimentare întreprinse de altă firmă”, spun reprezentanții Zacaria.

case sura micacase zacariaconstructie casasibiu azizacaria development
Comentarii (0)
Comentează