Cîțu: „Dorim să ducem administrația publică în viitor, să îmbunătățim sistemele publice digitale”

199

Guvernul a adoptat joi propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării, un document strategic pentru guvernarea digitală și managementul serviciilor publice electronice la nivelul administrației, anunță un comunicat. Premierul Florin Cîțu spune că dorința este de a duce administrația publică în viitor.

”Dorim să ducem administrația publică în viitor, să îmbunătățim sistemele publice digitale din sectoare cheie de activitate, precum Educație, Sănătate, Cultură, Justiție, Poliție. Am aprobat astăzi o propunere de politică publică privind digitalizarea României, o foaie de parcurs pentru următorii zece ani. Toate ministerele și agențiile guvernamentale vor fi legate într-o singură rețea și o singură bază de date interoperabilă prin intermediul unui cloud guvernamental, pentru care Guvernul a inclus în PNRR finanțare de 500 milioane de euro”, a declarat premierul Florin Cîțu.

Situația de la care pornește politica publică este caracterizată de insuficienta dezvoltare a serviciilor publice electronice în România, problemă care poate fi tradusă, concret, prin numărul mic de servicii publice electronice care depășesc nivelul 2 de sofisticare digitală, puse la dispoziție de instituțiile și autoritățile publice din România, în condițiile în care maximum este nivelul 5.

Specialiștii Comitetului director pentru e-guvernare susțin că o astfel de politică publică nu a mai fost realizată niciodată în acest domeniu al sectorului public. Prin măsuri și realizări punctuale, la intervale scurte, această politică publică are scopul de a întări capacitatea sectorului public de a funcționa într-un mediu digital avansat. De asemenea, are obiectivul de a livra servicii publice electronice mature, centrate pe nevoile cetățeanului, respectiv ale mediului de afaceri.

Propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării în perioada 2021-2030 este un instrument cu mai multe valențe: principalul document de viziune privind procesul, adică foaia de parcurs a digitalizării serviciilor publice în România pentru următorii 10 ani; un mecanism de monitorizare, evaluare și ajustare periodică; un instrument suport de programare și negociere cu Comisia Europeană pentru exercițiul de finanțare 2021-2027 din fonduri europene și un instrument de fundamentare a măsurilor de digitalizare din Planul Național de Redresare și Reziliență – PNRR.

Este absolut necesară implementarea coordonată și integrată a procesului de guvernare electronică și a politicii privind e-guvernarea în România, precum și reducerea birocrației. În acest sens, recent a fost înființat Comitetul pentru e-guvernare și reducerea birocrației, ca mecanism de decizie și monitorizare a implementării politicii publice, prezidat și coordonat de prim-ministrul României.

Obiectivul principal al Comitetul pentru e-guvernare și reducerea birocrației este oferirea cadrului de dezbatere și decizie asupra principalelor inițiative, măsuri și proiecte privind debirocratizarea și asigurarea coerenței modului de implementare a propunerii de politică publică privind e-guvernarea.

Digitalizarea rămâne una dintre prioritățile cheie ale Guvernului României, alături de simplificarea legislației, respectiv îmbunătățirea calității reglementărilor în vederea susținerii mediului de afaceri, ambele subscrise țintelor asumate constant atât prin strategiile naționale adoptate, cât și în fața Comisiei Europene, recent, prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Spune ce crezi