Promenada Sibiu, campanie de strângere de rechizite pentru copiii fără posibilităţi

565

Pregătirile pentru un nou an școlar sunt în toi, însă statisticile trag un semnal de alarmă. Pentru copiii din mediile defavorizate din România, accesul la rechizite este precar: 4 din 10 părinți din aceste comunități nu își permit să achiziționeze total sau parțial cărți, manuale sau rechizite pentru copii lor, iar pandemia le-a adâncit și mai tare dificultățile de zi cu zi.

Cum arată începutul de an școlar în mediile defavorizate?

Conform celor mai recente statistici World Vision, 25% dintre copii nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală. În 2020, 4 din 10 părinți nu au mai cumpărat rechizitele și cărțile necesare pentru copii, pentru a face economii.  Rata a crescut aproape dublu față de 2018, când 21% dintre părinți spuneau că au cumpărat mai puține cărți copiilor lor. De asemenea, dacă în 2018, 84% dintre respondenți afirmau că au întotdeauna suficiente cărţi și rechizite pentru școală, în 2020 procentul a scăzut la 74%.

Cum se umple o sală de clasă goală?

Pentru a veni în întâmpinarea acestei situații, Promenada Sibiu alături de World Vision România lansează Empty Classroom, o campanie de strângere de cărți și rechizite noi. Toți cei ce doresc să doneze cărți (noi sau second-hand) sau rechizite (noi) sunt așteptați în fiecare zi a săptămânii în Promenada Sibiu, unde pot să interacționeze cu voluntarii World Vision într-un spațiu special amenajat de la etajul 1, vis-a-vis de 4F. Spațiul reiterează conceptul campaniei și prezintă o sală de clasă cu bănci și rafturi goale.

„Credem în puterea cărților de a schimba traiectorii, de a oferi valori și de a conduce spre obiective pe termen lung. Fiecare copil ar trebui să aibă acces la cărți și rechizite noi, iar Promenada Sibiu, alături de partenerii noștri World Vision România, își dorește să contribuie activ pentru a veni în ajutorul celor mici. De aceea am lansat campania Empty Classroom, unde îi invităm pe toți cei care vor să fie parte din acest demers să doneze cărți și rechizite“, declară reprezentanții centrului comercial.

„Am întâlnit odată un băiețel, într-o familie foarte săracă, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul că este esențial să citească, să învețe, să meargă la școală. La început i-am dus cărți, dar ulterior am primit mesajul de la colega mea din comunitate: <<doamna a venit, mi-a dat o carte, mi-a plăcut, dar eu am terminat cartea aceea. Și ce fac mai departe?>>. Pentru aceşti copii, cărţile, educaţia reprezintă cu adevărat singura şansă. Ne bucurăm enorm că alături de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle reuşim să aducem speranţă în vieţile acestor copii. Împreună putem cu adevărat schimba generaţii”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Proiectul face parte dintr-un parteneriat mai amplu al NEPI Rockcastle și al asociației, care are drept obiectiv sprijinirea a peste 5000 de copii din comunitățile vulnerabile București, Ilfov, Constanța, Ialomița, Arad, Timiș, Dolj, Gorj, Vâlcea, Cluj.

Campania se va derula în perioada 6 – 26 septembrie și va avea loc în 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din țară: Mega Mall București, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș.

Sursa: „Raportul Bunăstarea copilului din mediul rural – 2020”, cercetare realizată în perioada iunie-august 2020 pe baza metodologiei elaborate de World Vision România (WVR), ce aduce deopotrivă perspectiva adulţilor și copiilor. Eșantionul cercetării a cuprins 936 de gospodării, în care locuiesc 4.338 de persoane. Au fost culese informaţii de la 936 de adulţi și 2931 de copii.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.