Sibian umilit de angajații de la Finanțe – ”Fac asta pentru că așa vreau eu, că sunt amabilă, nu că trebuie”

Andrei Stoica este unul dintre sibienii care a avut ceva de rezolvat zilele acestea la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Sibiu, mai pe scurt la Finanțe. Sibianul s-a revoltat atunci când i s-a cerut copia unui document și nu a avut unde să o facă. Dezamăgitor, spune el, a fost reacția angajatei de la Finanțe și faptul că pentru copia unei pagini a fost aproape umilit.

Sibianul spune că în urmă cu o săptămână a depus actele necesare pentru a obține un certificat de înregistrare în scopuri de TVA pentru înmatricularea unui autoturism. ”Am depus dosarul, apoi am mers pentru a ridica certificatul. Atunci doamna de acolo mi-a spus că îmi lipsește copia după contractul de vânzare cumpărare. Nu o depusesem pentru că pe lista cu documentele necesare nu era clar dacă e nevoie și de aceasta sau doar de traducerea legalizată, care era la dosar. Mi-a spus să merg la parter să fac o copie. Acolo era închis, așa că m-am întors în birou. Mi-a spus să merg pe Calea Dumbrăvii la un xerox pentru că este nevoie de copie. Atunci am întrebat-o dacă nu mă poate ajuta ea cu o copie, xerox-ul era practic lipit de birou. Foarte supărată și pe un ton nervos a spus că ea nu este obligată să facă asta, dar că o face așa, pentru că vrea ea. Am încercat să îi spun că e totuși vorba despre o hârtie și că nu e normal să trimiți omul la străzi distanță dacă doar atât lipsește. Mi-a replicat că să nu mai insist, că îmi face copia că vrea ea, nu că o obligă cineva!”, povestește sibianul.

Acesta spune că l-a revoltat în primul rând atitudinea angajatei de la Finanțe, dar și faptul că dacă xerox-ul de la parterul instituției este închis cei care au nevoie de o copie trebuie să caute un xerox pe Calea Dumbrăvii. ”Nu mi se pare normal. Da, dacă nu ai nimic în dosar nu e ok să îți facă acolo copiile pentru toate actele, dar dacă îți lipsește o foaie, cred că, din moment ce suntem plătitori, s-ar putea rezolva acel lucru acolo, fără să mai fi pus pe drumuri. Mi s-ar părea un gest de normalitate. Pentru asta am și făcut o sesizare către cei de la Finanțe, dar răspunsul evident, a fost unul generalist”, spune sibianul.

”Nu putem asigura astfel de servicii”

Radu Dobre, directorul AJFP Sibiu, spune că propunerea sibianului nu poate fi implementată. ”Nu putem pune un xerox la dispoziția contribuabililor pentru că nu ne permite legea. Tocmai de aceea am externalizat cumva acest serviciu și la parter o firmă a închiriat spațiul pentru acest gen de activitate. Noi am pus la dispoziția sibienilor formularele necesare, deja tipărite, care se găsesc la birouri, dar un xerox nu poate fi adus pentru asta, pentru că repet nu e legal. Cât despre colegii mei, i-am rugat să fie răbdători cu cei care vin la noi, să le explice, iar dacă situația îi depășește să apeleze la șeful de serviciu”.

AJFP Sibiuangajata finante sibiufinante publice sibiusibiu azixerox finante sibiu
Comentarii (10)
Comentează
  • Olaru Andrei

    Cel mai trist este faptul că acei angajați de la ,,fisc” nu conștientizează faptul că sunt angajații noștri ai contribuabililor, la fel că și Statul. Noi va plătim cretinilor. Daca noi nu mai plătim voua de unde vi se mai dau salariile.
    Un ,,tovaras” director de tot rahatul!!
    Ba directore salariul tau umflat îl iei pe spinarea mea, anoastra…
    De ce vă credeți dumnezei când de fapt ar trebui sa ne fiți recunoscători.
    Sa va fie RUSINE !!!!!

  • Mug

    Nu va e rusine ANAF??? Platiti din banii nostri si sa ne fie frica sa intram in institutie pentru ca iesim umiliti si pusi pe drumuri!!! Ma inarmez cu rabdare de fiecare data cand sunt nevoit sa am contact cu acest loc.
    La fel si pentru institutiile primariei, gen directia de evidenta a persoanelor.
    EDUCATIA…educatia si bunul simt unde sunt? Ati auzit de ele??

  • Mug

    Nu va e rusine ANAF? Platiti din banii nostri si sa ne fie frica sa intram in institutie pentru ca iesim de acolo umiliti si pusi pe drumuri?? Ma inarmez cu rabdare de fiecare data ca sa pot suporta atitudinea zeflemitoare din acea institutie publica.
    La fel si la institutiile primariei!
    EDUCATIA….educatia unde e????????? ati auzit de ea?

  • Relu Caramelu

    Sunt niste nulitati inutile toate individele acelea unflate cat un porc, agramate si semidocte.
    Toate individele alea ar trebui sa fie date afara si sa ajunga somere pe drumuri sa le vad atunci daca mai au atitudinea aceea de superioritate cretinoida!

  • ana

    Daca nu va permite legea sa puneti la dispozitia contribuabililor copiatoarele, cheltuiala facuta cu achizitionarea lor este legala? Sau pentru ce au fost cumparate? Ca sa-si rezolve problemele personale angajatii d-voastra? Daca va straduiti un pic si ganditi la eficientizarea muncii si confortul contribuabililor n-ar mai fi nimeni suparat, nici functionarii si nici cei care se prezinta la ghiseu. Succes!

  • un om curios . Decât

    daca are asa de multa cunoastere de lege tovarasu director il provoc public sa spuna legea si articolul care îi interzice sa puna in xerox la dispozitia contribuabilului

  • Sibian

    Angajatii statului au in general atitudinea descrisa in articol, se simt deranjati daca trebuie sa faca ceva. Mai sunt si exceptii de angajati care sunt cumsecade. Au fost destule cazuri cand oamenii au fost pusi pe drumuri pentru lucruri marunte. Ce nu vor intelege niciodata angajatii statului e faptul ca banii vin de la privat unde salariile sunt mai mici si nu au posibilitatea ca vineri la amiaza sa plece acasa.

  • gabi k

    angajati la stat ii doare la basca !

  • ana popa

    „Nu puteti pune la dispozitia contribuabililor un xerox”, d-le director, inercam sa intelegem asta, dar sa le spuneti angajatilor dvs sa-si revizuiasca comportamentul (execrabil) fata de noi, contribuabilii, puteti??? Sunteti platiti cu totii din bani publici. Nu ne faceti nici un serviciu daca ne vorbiti civilizat, sau daca ne serviti cu informatiile utile. O faceti pentru ca asa e normal sa va comportati si pentru asta sunteti in acel loc. Atitudinea angajatilor lasa insa de dorit. poate faceti ceva.

    • Andreea

      Domnule Director, aproape toate birourile sunt dotate cu copiatoare fel de fel, și nu sunt cumpărate din banii dvs personali aici e vb de buna vointa și atitudine corespunzătoare dar va cam lipseste. Luați masuri și rezolvați problema. Le permiteți prea multe angajaților, care abia așteaptă sa te trimita tai ca iti lipseste o nimica toată la dosar ,fără sa fie sancționați în vre un fel.