factura fiscala cover

Sub 1% dintre companiile din România folosesc soluții de procesare automată a facturilor. Adoptarea lor ar genera economii de zeci și sute de mii de euro anual pe companie.

Sub 1% din companiile din România cu cifră de afaceri mai mare de 1 milion de euro utilizează, în prezent, soluții de prelucrare automată a facturilor, potrivit unei analize DigiSinergy, companie tech care dezvoltă soluția InvOn, aplicație de procesare automată a facturilor.

Procentajul tinde spre zero (~0.03%), dacă sunt luate în calcul toate firmele înregistrate în România, indiferent de valoarea business-ului.

România se află foarte departe de statele dezvoltate, care au înțeles beneficiile unor astfel de soluții și au pus accent pe debirocratizarea instituțiilor și companiilor și pe creșterea cunoștințelor digitale, reiese din analiză.

Nivelul foarte scăzut al competențelor digitale, rezistența la schimbare și birocrația sunt principalii blockeri în adopția soluțiilor digitale în automatizarea procesării facturilor în firmele locale, România fiind printre statele UE cu cele mai slabe performanțe privind integrarea tehnologiilor digitale în economia națională, ocupând antepenultimul loc, potrivit Indicelui economiei și societății digitale (DESI) elaborat de Comisia Europeană în 2020.

Accelerarea procesului de digitalizare din ultimii doi ani schimbă, însă, radical lucrurile și în România.

„Odată cu digitalizarea forțată în pandemie, preocuparea companiilor pentru integrarea tehnologiilor digitale a crescut exponențial și va continua să crească pe fondul valului contextual. Practic, pentru a rezista în business, firmele trebuie să fie cu un pas înaintea competiției, iar în contabilitate, unde resursa umană este extrem de importantă, dar și limitativă, firmele specializate sau departamentele interne din companii nu pot scala în lipsa automatizării. După experiența ultimilor aproape 2 ani, ne așteptăm ca adopția soluțiilor de prelucrare automată a documentelor să ia amploare, datorită awareness-ului necesității de digitalizare, creșterii pieței, dar și pentru a suplini lipsa forței de muncă în acest segment”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

Roluri precum cele de operator de introducere date, ce presupun activități repetitive, dar pentru care profilul căutat impune angajaților studii superioare, își găsesc tot mai greu candidați. „Astfel, principalul declanșator pentru a stârni preocuparea companiilor pentru soluțiile de procesare automată a documentelor intervine odată cu nevoia de a angaja colegi pentru procesarea manuală a documentelor. Odată implementate, soluțiile de prelucrare automată a documentelor vor genera pentru companii economii anuale de până la 80% asociate acestui proces, însemnând zeci și sute de mii de euro per companie, în funcție de volumul documentelor procesate”.

Majoritatea firmelor care automatizează în prezent procesarea facturilor sunt din industrii cu volume mari de facturi, precum retail, ecommerce, audit/contabilitate/financiar, automotive etc.

Join the Conversation

1 Commentariu

Lasă un răspuns

  1. Ar putea și statul sa dea un exempl prin oferirea serviciilor și în sistem on line fără a renunță deodată la varianta tradițională dar se pare nu vrea sa se renunțe la cozile de la ghișeu.