harley davidson 600x400 1

Două restaurante din Sibiu au fost date în judecată de americanii de la Harley-Davidson pentru că se folosesc de numele celebrelor motociclete.

[fvplayer id=”380″]

Compania americană H-D U.S.A. LLC, deținătoarea brandului de motociclete Harley-Davidson, a obținut două sentințe favorabile (primă instanță și apel) în procesul cu două firme românești. Societățile românești, având același patron, au deschis două restaurante sub brandul „Harley-Burger Bar”.

Harley-Davidson a dat în judecată două firme românești și pe patronul lor, cerându-le judecătorilor să le interzică firmelor folosirea brandului „Harley” din denumirea restaurantelor Harley-Burger Bar.

„Alăturarea sintagmei BURGER BAR numelui HARLEY nu este de natură a conferi o distinctivitate specifică, întrucât singurul element distinctiv rămâne cuvântul HARLEY, care induce consumatorului impresia unei asocieri cu marca notorie HARLEY DAVIDSON”, a arătat producătorul renumitei mărci de motociclete în proces. Harley-Davdison a arătat că a încercat o rezolvare a problemei pe cale amiabilă cu patronul restaurantelor, care a încercat să înregistreze marca „Harley the most honest burger in the town” la OSIM, dar încercările de găsire a unei soluții amiabile au eșuat.

„Prin utilizarea, pe firma afișată la intrarea în restaurant, precum și pe paginile de internet, respectiv pe cele de Facebook, a unor semne similare cu mărcile aparținând reclamantei, precum și prin asocierea denumirii HARLEY în materialele publicitare folosite în interiorul restaurantelor, societățile pârâte încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale reclamantei cu privire la mărcile arătate în petiție, iar această încălcare este sancționată de dispozițiile legale”, a mai arătat Harley-Davidson în proces.

Comentariul meu

Lasă un răspuns