supermarket, lidl
foto: arhivă

Kaufland, Lidl, Penny, Selgros și Metro, întâlnire cu conducerea ANPC în urma neregulilor găsite.

Ca urmare a verificărilor făcute de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în marile lanțuri de magazine în ultima perioadă și a neregulilor majore constatate, președintele Autorității, Mihai Culeafă, a decis să aibă o serie de întâlniri cu reprezentanții de top ai acestora.

Astfel, marți au participat la o întâlnire la sediul ANPC reprezentanții marilor retaileri cu acționariat german – Kaufland, Lidl, Penny, Selgros și Metro. Discuția a avut ca temă principală calitatea produselor, fiind dezbătute, de asemenea, și subiecte legate de promoții și modul în care sunt ele derulate, de curățenia în magazine sau raportul comercial dintre marile lanțuri de desfacere cu amănuntul și consumator.

În cadrul discuției, președintele ANPC Mihai Culeafă a spus că ar vrea să vadă cât mai multe produse românești autentice și de calitate pe mesele românilor și, implicit, pe rafturile marilor magazine.

Acesta le-a solicitat marilor retaileri prezenți la discuție să găsească, în cel mai scurt timp, soluții concrete de remediere a situațiilor constatate la verificările din ultima vreme.

„Putem fi parteneri cu operatorii economici doar dacă respectă consumatorul, altfel manifestăm toleranță zero pentru abaterile de la lege pe care le constatăm. Am afirmat de multe ori acest lucru și ne vom asigura că se întâmplă, menținând un nivel constant al controalelor, așa cum i-am obișnuit pe cetățeni, în ultima vreme. Scopul nostru este ca drepturile consumatorilor să fie respectate așa cum prevede legea nu doar la noi, ci în toate țările Uniunii Europene”, a declarat Mihai Culeafă.

Mai multe magazine au fost amendate în ultima perioadă de comisarii ANPC pentru deficiențele constatate.

Comentariul meu

Lasă un răspuns