autostrada 657990909 30266600
Sursă foto: www.economica.net

Autostrada Sibiu- Făgăraș va ușura mult viața șoferilor care circulă pe acest traseu. Deocamdată specialiștii au finalizat studiul impactului asupra mediului viitoarei construcții. Au stabilit că sunt absolut necesare coridoare pentru urși și lupi, iar din cele două variante de traseu propuse a câștigat cea care are cel mai mic impact asupra mediului și asupra arealului Natura 2000.

[fvplayer id=”475″]

Pentru viitoarea autostradă proiectanții au găsit două variante de traseu:

Traseul Alternativei 1 incepe din dreptul localitatii Vestem si se termina in apropierea Municipiului Fagaras. Traseul are o lungime de 67 km si strabate teritoriul judetelor Sibiu si Brasov, adiacent localitatilor Bradu, Avrig-Marsa, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si localitatilor Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov.

tronson 1 2

Traseul Alternativei 2 incepe din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras. Traseul are o lungime de 68,15 km , strabate teritoriul judetelor Sibiu si Brasov, adiacent localitatilor Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si localitatilor Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov.

Pentru că traseul 2 are cel mai mic impact asupra naturii, a fost ales ca cel pe care se va construi. Acesta este împărțit în patru tronsoane:

Tronsonul 1 – Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ 105G)

Tronsonul 2 – Avrig-Marsa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN 1)

Tronsonul 3 –Arpasu de Jos (DN 1) – Sambata de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras / Drum de legatura cu DN 1

Autostradava avea o lungime de 68,050 km și lățimea de 26 m.

Culoare pentru mamifere, poduri și demolări

Specialiștii au stabilit că este absolut necesar să se construiască culoare pentru mamiferele care trăiesc în zonă, în special lupi și urși. Acestea vor apărea pe toată lungimea autostrăzii.

ursi

Cei care vor circula pe viitoarea șosea de viteză vor întâlni pe traseu mai multe noduri rutiere, la Boița, Avrig, Arpașu, Sâmbăta, Ileni, Victoria, Făgăraș.

Dacă vor avea nevoie să oprească pe drum o vor putea face în spațiul de servicii tip S3, la km 8+550, in interiorul limitelor arealului Natura 2000 Piemontul Fagaras.

Pe langa viaducte pe traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras sunt prevazute 63 de poduri si 85 de podete care traverseaza zone umede. Subtraversarile prevazute pe traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras, asigura conectivitatea intre habitate, permitand accesul liber si dispersia speciilor de fauna (in unele cazuri si a speciilor de flora) prin intermediul structurilor construite sub calea de rulare a vehiculelor.

autostrada sibiu fagaras

Dar, până acolo, pentru a se face loc viitoarei construcții vor fi demolate câteva clădiri, pe lângă exproprierile necesare: 7 clădiri rezidențiale, 2 cladiri cu destinatie industriala edilitara si agricola, 12 anexe gospodaresti / constructii nepermanente / salase / stane, 1 structura metalica (de la o balastiera dezafectata).

 

 

 

Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News

Join the Conversation

1 Commentariu

Lasă un răspuns

  1. Roxana David:
    Trăiască funcția copy-paste!
    Un text scris cu și fără diacritice denotă superficialitate (sau fușereală în limba română vulgară).
    Una din Legile lui Murphy spune că: „Dacă vrei ca un lucru să fie bine făcut, încredințează-l unui leneș. Îl va face repede și bine, pentru că nu vrea să mai audă de el”.
    La noi termenul „puturos” are și altă valoare decât cea olfactivă…