avion
FOTO arhivă

Pandemie de COVID-19 își pune din nou amprenta! Companiile aeriene au ajuns să zboare cu avioanele goale pentru a-și păstra sloturile în aeroporturi.

Dar acest mod de lucru a stârnit controverse și furie într-un moment de îngrijorare internațională tot mai mare cu privire la schimbările climatice și la emisiile de carbon generate de industria aviatică.

Între timp, reprezentanții industriei aeroportuare se apără, argumentând necesitatea de a menține viabilitatea comercială, conectivitatea și competitivitatea.

Companiile aeriene și-au exprimat frustrarea cu privire la așa-numitele reguli privind sloturile „use it or lose it” stabilite de Comisia Europeană, care au fost suspendate în martie 2020, în condițiile în care industria a fost afectată de pandemia Covid-19. De atunci, regula a revenit treptat, pentru a impune acum companiilor aeriene să utilizeze 50% din sloturile aeroportuare alocate. Valoarea este programată să crească la 80% în vara acestui an.

Printre aceste companii aeriene se numără și Lufthansa, care a redus deja aproximativ 33.000 de zboruri în sezonul de iarnă, în condițiile în care varianta omicron afectează cererea. Cu toate acestea, trebuie să efectueze 18.000 de zboruri în sezonul de iarnă pentru a-și îndeplini cerința de utilizare a sloturilor, a declarat directorul său general. Filiala sa, Brussels Airlines, trebuie să efectueze 3.000 de zboruri aproape fără călători până la sfârșitul lunii martie.

„Din cauza cererii slabe din ianuarie, am fi redus semnificativ mai multe zboruri”, a declarat directorul general al grupului Lufthansa, Carsten Spohr, pentru un ziar german la sfârșitul lunii decembrie. „Dar trebuie să facem 18.000 de zboruri suplimentare, inutile, în timpul iernii, doar pentru a ne asigura drepturile de decolare și aterizare”.

„‘Brussels Airlines efectuează 3.000 de zboruri inutile pentru a menține sloturile aeroportuare'”, a scris săptămâna trecută pe Twitter activista suedeză pentru climă Greta Thunberg, citând un titlu dintr-un ziar belgian. „UE se află cu siguranță într-un mod de urgență climatică…”

Sectorul aviației generează aproximativ 14% din emisiile de dioxid de carbon generate de ansamblul transporturilor, ceea ce îl face să fie a doua cea mai mare sursă de emisii de gaze cu efect de seră din transporturi, după transportul rutier, potrivit Comisiei, care mai spune că, dacă aviația mondială ar fi o țară, s-ar afla printre primii 10 emițători.

Urmăriți Ora de Sibiu și pe Google News

Comentariul meu

Lasă un răspuns