bani

Firmele și PFA-urile din România ar putea fi obligate să achite o taxă către Camera de Comerț ți Industrie a României pentru a fi înscrise într-un catalog al firmelor de 100 de euro.

Mai exact, companiile mari vor trebui să plătească 100 euro/an, cele mijlocii – 75 euro/an, cele mici 50 euro/an, microîntreprinderile – 20 euro/an, iar persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale și cele familiale – 10 euro/an.

De asemenea, ONRC va trebui să pună la dispoziția CCIR, gratuit, informații corespinzătoare pentru asigurarea „conformității evidenței”, relatează hotnews.ro

Conform proiectului, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare, depunerea situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, prevăzute de lege în sarcina profesioniştilor înregistraţi în registrul comerţului, este condiţionată de obţinerea certificatului de competenţă de către reprezentantul legal al profesionistului.

Potrivit sursei citate, catalogul firmelor este public şi reprezintă evidenţa tuturor profesioniştilor, întocmită şi actualizată periodic de către Camera Naţională împreună cu camerele judeţene.

Profesioniştii înregistraţi la registrul comerţului vor trebui să se înscrie, în termen de 15 zile de la data înfiinţării, în Catalogul firmelor.

Propunerea este susținută de parlamentari UDMR, PNL și PSD.

Potrivit actualei reglementări, spune expunerea de motive, Camerele judeţene au atribuţia de întocmire a evidenţei proprii a societăţilor comerciale, sub denumirea de catalogul firmelor, însă înscrierea în acesta se face doar la solicitarea societăţilor comerciale.

Același document mai spune că prin Catalogul firmelor, Camerele de comerţ vor genera „beneficii concrete pentru antreprenori prin conectarea antreprenorilor la o bază de date, nelimitată, de oportunităţi şi resurse, în mediul fizic şi online, la nivel global şi se vor implica” în:

  • realizarea de măsuri de promovare a capitalului autohton şi facilitarea accesului acestuia către noi pieţe;
  • sprijinirea antreprenorilor pentru identificarea de oportunităţi/parteneri de afaceri/resurse de finanţare, printr-un sistem digitalizat, cu expunere pe plan mondial, prin afilierea la reţeaua mondială, respectiv, europeană, a camerelor de comerţ;
  • sprijinirea activităţii reprezentanţelor României din străinătate vizând promovarea comerţului;
  • facilitarea şi derularea operaţiunilor aferente participării companiilor româneşti la misiuni economice, târguri şi expoziţii internaţionale;
  • asigurarea complementarităţii programelor guvernamentale, vizând susţinerea exporturilor, inclusiv prin accesarea pieţelor extra-comunitare;
  • facilitarea participării oamenilor de afaceri români la evenimente de promovare economică, de natura întâlnirilor şi forumurilor de afaceri, întâlnirilor B2B;
  • sprijin acordat companiilor autohtone în toate etapele proiectelor de dezvoltare ale acestora pe plan internaţional, precum şi alte servicii conexe

Comentariul meu

Lasă un răspuns