Peste 70 de firme sibiene își cresc afacerile prin BNI – o rețea internațională de contacte de afaceri bazată pe recomandări

„Pentru mine, BNI a venit într-un moment de răscruce. Era spre sfârșitul lui 2020, în plină pandemie. Nu-mi mai puteam susține pasiunea la fel ca până atunci și voiam să renunț la afacere”, își amintește Ioana Nechifor.

Peste 70 de firme sibiene își cresc afacerile prin BNI – o rețea internațională de contacte de afaceri bazată pe recomandări

Ioana e proprietara și managerul firmei „City Flowers by Ioana”, un atelier de design floral și depozit de florin en gros. A fost prima care s-a alăturat inițiativei de înființare a unui grup BNI în Sibiu. Decizia pe care a luat-o atunci, într-un moment de cumpănă, a fost benefică – în 2021 și-a triplat cifra de afaceri și a obținut un profit dublu față de anul anterior. „Suntem un grup de oameni faini, antreprenori din Sibiu, care se ajută reciproc. Încrederea și susținerea colegilor mi-au fost de mare folos”, mărturisește Ioana, în prezent Președinte în exercițiu al Grupului BNI „Power” din Sibiu.

„BNI” înseamnă „Business Networking International”. Organizația a fost înființată în 1985 în California, SUA, de către Ivan Misner, un consultant în marketing care căuta mijloace noi de a-și găsi clienți. BNI are în prezent 288000 de membri la nivel global, care în ultimele 12 luni și-au generat reciproc prin referințe venituri de 19,2 miliarde dolari SUA. În România funcționează 16 grupuri BNI în șapte localități, dintre care două – BNI Power și BNI Pareto – în Sibiu.

Un ajutor real pentru promovare

Primul grup din Sibiu a început cu 20 de membri și s-a format la inițiativa Anei Lupu de la Espoo Group, o firmă care comercializează sisteme de vopsire, scule și unelte pentru vopsitorii auto. Ana avea nevoie de contacte pentru promovarea afacerii și a ajuns, în 2019, să ia legătura cu membri BNI din Brașov, de la care a primit recomandări valoroase. „Am avut de la început senzația că BNI vrea să mă ajute în mod real, nu cu povești. Pentru mine e un instrument de marketing pe care îl folosesc în afacerea noastră, și e foarte eficient. Mi-am dorit ca toată comunitatea de afaceri din Sibiu să-l poată folosi”, spune Ana, care este director executiv și proprietar al francizei BNI pentru Sibiu.

În 2021, membrii BNI din Sibiu și-au generat reciproc, prin referințe, venituri suplimentare de 250000 de Euro. „Majoritatea membrilor noștri au obținut venituri în plus. Înscrierea în BNI ne-a adus, în afară de bani, expunere și vizibilitate mai mare”, spune Andrei Luminea, Managerul restaurantului „Pasaj”.

Palmaresul comunității BNI din Sibiu numără deja mai multe povești de succes – a Ioanei Nechifor, a lui Andrei Luminea sau a lui Andrei Bleoju de la „Delight Social Flavors”, o firmă specializată în cadouri care a primit anul trecut, cu ajutorul recomandărilor colegilor de grup, comenzi de cadouri de Crăciun în valoare de peste 50000 de Euro. ”Motivația care ne duce înainte e să ne creștem afacerile împreună”, spune Ana Lupu. ”Referințele nu se limitează la membrii BNI”, precizează Ana, care își dorește să dezvolte cu ajutorul BNI potențialul întregii regiuni.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică