Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi gata în șapte ani - Cu doi mai mulți decât era stipulat în contract

Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi gata în șapte ani, cu doi ani mai mulți față de cât era stipulat în contract, adică cinci în total, estimează Asociația Pro Infrastructă.

Sursa citată monitorizează proiectele din trasporturi și pune pe foaie cele mai importante provocări și probleme întâlnite la primele loturi ale primei autostrăzi care traversează Carpații. Contractul pentru lotul trei Cornetu-Tigveni, a fost semnat cu Astaldi la începutul lunii august pentru 5,3 miliarde de lei.

Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi gata în șapte ani - Cu doi mai mulți decât era stipulat în contract

Asociația Pro Infrastructură (API) arată că lotul Astaldi (37 km.) este cel mai greu lot al Autostrăzii Sibiu-Pitești, deși lotul 2 semnat cu Asocierea Mapa-Cengiz are 18 luni proiectare și 50 de luni execuție, fiind considerat în CNAIR chiar mai dificil din cauza tunelurilor și a reliefului mai greu, scrie economedia.ro.

Firma treubie să construiască pe baza unui studiu de fezabilitate foarte vechi, iar costurile reale vor depăși cu siguranță sumele din contractele semnate cu tot cu rezerva de implementare, iar

iar pentru Lotul 3, sunt rezerve privind mobilizarea Astaldi. La acestea se adaugă, evident și birocrația statului : „Luni, 01.08.2022, CNAIR a semnat cu asocierea italiano-română WeBuild-Tancrad cel mai mare contract al său acordat vreodată prin licitație: 5,323 miliarde lei fără TVA, adică 99,98% din valoarea estimată pentru cei 37,40 kilometri dintre Cornetu și Tigveni. Perioada de proiectare este de 12 luni și cea de execuție 45, cu 10 ani garanție. Este nu doar cea mai scumpă bucată de autostradă, ci și cea mai dificilă, chiar mai grea decât vecina, Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aceasta din urmă fiind parafată cu turcii de la Mapa-Cengiz în 07.02.2022 pe “doar” 4,25 miliarde lei fără TVA pentru 31,33 kilometri, intrată oficial în perioada de proiectare la 01.07.2022 cu termen 18 luni plus alte 50 de lucrări în teren.

Revenind la Secțiunea 3, cifrele sunt impresionante: aproximativ 50 de poduri și viaducte doar pe autostradă, dar și tunelul Poiana de 1,7 km, cel mai lung de pe traseul Sibiu-Pitești. Plus două noduri rutiere și un ecoduct-mamut rar întâlnit chiar la nivel european, un veritabil pod pentru animale peste DN7, calea ferată și Râul Olt la sud de Mănăstirea Cornet. Ne declarăm mulțumiți dacă vom circula mai devreme de 7 ani pe acest sector, având în vedere dificultățile tehnice deosebite, calitatea execrabilă a studiului de fezabilitate (așa cum v-am explicat de nenumărate ori timp de 7 ani) și ofertarea în orb, la 99,98% din prețul estimat, cu riscuri geotehnice și financiare imense, coroborate cu mobilizarea și atitudinea dezamăgitoare ale celor de la WeBuild/Astaldi din ultimele luni, toate puse peste birocrația încâlcită și fuga de responsabilitate a oficialilor CNAIR.” a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică