Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi gata în șapte ani, cu doi ani mai mulți față de cât era stipulat în contract, adică cinci în total, estimează Asociația Pro Infrastructă.
Sursa citată monitorizează proiectele din trasporturi și pune pe foaie cele mai importante provocări și probleme întâlnite la primele loturi ale primei autostrăzi care traversează Carpații. Contractul pentru lotul trei Cornetu-Tigveni, a fost semnat cu Astaldi la începutul lunii august pentru 5,3 miliarde de lei.
Asociația Pro Infrastructură (API) arată că lotul Astaldi (37 km.) este cel mai greu lot al Autostrăzii Sibiu-Pitești, deși lotul 2 semnat cu Asocierea Mapa-Cengiz are 18 luni proiectare și 50 de luni execuție, fiind considerat în CNAIR chiar mai dificil din cauza tunelurilor și a reliefului mai greu, scrie economedia.ro.
Firma treubie să construiască pe baza unui studiu de fezabilitate foarte vechi, iar costurile reale vor depăși cu siguranță sumele din contractele semnate cu tot cu rezerva de implementare, iar
iar pentru Lotul 3, sunt rezerve privind mobilizarea Astaldi. La acestea se adaugă, evident și birocrația statului : „Luni, 01.08.2022, CNAIR a semnat cu asocierea italiano-română WeBuild-Tancrad cel mai mare contract al său acordat vreodată prin licitație: 5,323 miliarde lei fără TVA, adică 99,98% din valoarea estimată pentru cei 37,40 kilometri dintre Cornetu și Tigveni. Perioada de proiectare este de 12 luni și cea de execuție 45, cu 10 ani garanție. Este nu doar cea mai scumpă bucată de autostradă, ci și cea mai dificilă, chiar mai grea decât vecina, Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aceasta din urmă fiind parafată cu turcii de la Mapa-Cengiz în 07.02.2022 pe “doar” 4,25 miliarde lei fără TVA pentru 31,33 kilometri, intrată oficial în perioada de proiectare la 01.07.2022 cu termen 18 luni plus alte 50 de lucrări în teren.