Podul peste Dunăre de la Brăila, numit și „Golden Gate de România”, este unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură din România, iar finalizarea investiției este așteptată cu nerăbdare de locuitorii din estul României.
O filmarea realizată din dronă pe data de 25 februarie, arată că antreprenorii lucrează la hidroizolație, urmând asfaltul și, în final, realizarea conexiunilor cu rețeaua de drumuri, relatează portalul de știri ziare.com.
Specialiștii de la Pro Infrastructura se arată nemulțumiți totuși de ritmul lucrărilor la construcția care ar fi trebuit inaugurată la finalul anului 2022.
„Din păcate, constructorul WeBuild ne dezamăgește în continuare și nu își revine din amorțeală. Înaintează foarte greu cu drumurile de legătură, mai ales în punctele critice, întârziate.

Mobilizarea ne amintește mai curând de stilul altor constructori italieni și greci. De la WeBuild avem așteptări mari. Noi (încă) îi avem în categoria marilor antreprenori generali serioși de pe infrastructura rutieră, alături de UMB, Strabag și Porr. Pe feroviar nici nu mai vorbim, acolo sunt regi la contracte, de departe.
Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 metri și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri.
Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri.
La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare, potrivit Apix.ro.
