Anunț postat la intrare în restaurantele inchise pentru scurt timp de ANPC
Anunț postat la intrare în restaurantele inchise

Organizația Patronală HORECA Sibiu aduce în atenția opiniei publice și a autorităților următoarele considerații în legătură cu recentele controale desfășurate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în unitățile de alimentație publică, și nu numai.

  1. Organizația Patronală HORECA Sibiu este fermă în convingerea că aceste controale periodice în unitățile de alimentație publică sunt esențiale pentru a asigura standarde ridicate de calitate, siguranță alimentară și sănătate publică. Ne străduim în permanență să oferim preparate culinare de calitate și să respectăm normele în vigoare pentru a satisface nevoile și așteptările clienților noștri.
  • Cu toate că susținem și încurajăm eforturile ANPC de a menține standardele ridicate în industria HORECA, observăm că în anumite situații, în timpul controalelor, a fost manifestat, într-o formă sensibilă, un exces de zel. Detalii aparent minore, precum gheața în congelatoare, chederul puțin dezlipit sau cuțitele cu nituri, au fost exagerate și au fost folosite pentru a penaliza unitățile de alimentație publică.
  • S-a creat o imagine negativă asupra restaurantelor și cafenelelor din Sibiu. Aceste afaceri, multe dintre ele de familie, au fost subminate în fața clienților și a comunității locale. Încurajăm autoritățile să țină cont de aceste consecințe negative. Este important de menționat că problemele constatate în timpul controalelor au fost remediate într-un timp foarte scurt, majoritatea în doar 2 ore de la constatare. În unele cazuri, restaurantele au fost închise temporar pentru maxim 24 de ore, ceea ce indică faptul că problemele au fost minore și au putut fi soluționate imediat. Această abordare rapidă demonstrează preocuparea noastră pentru siguranța, satisfacția clienților, cât și pentru a da curs cerințelor autorităților de control și de respectare a normelor legale.
  • Ne dorim să subliniem faptul că astfel de controale periodice au loc in intreaga tara, nu doar în Sibiu. Ele reprezintă un instrument esențial pentru a menține și cultiva standardele în industria HORECA și pentru a asigura siguranța alimentară. Menționăm că ne confruntăm frecvent cu aceste controale din partea autorităților locale, care se finalizează, în unele cazuri, cu sancțiuni drastice, dar și cu îndrumări privind remedierea problemelor.
  • Prin acest punct de vedere menționăm faptul că este esențial ca autoritățile competente să elaboreze și să distribuie un Ghid de Bune Practici pentru a ajuta comunitatea , atât să identifice și să evite eventuale neconcordante , cât și pentru a reuși să fie la curent cu orice modificări care sunt necesare a fi implementate. Acest ghid ar servi ca o resursă valoroasă pentru îmbunătățirea situației și prevenirea problemelor similare.
  1. Suntem profund dezamăgiți și neplăcut surprinși de modul în care presa din Sibiu a abordat subiectul acestor controale. În unele cazuri s-a realizat o dezinformare prin omisiune, întrucât în cazul unor locații au fost prezentate, atât denumirea restaurantelor, cât și denumirea societăților comerciale, în timp ce la altele s-a menționat doar denumirea societății. Această neglijență în prezentarea informațiilor a creat o imagine distorsionată și a afectat reputația restaurantelor.
  1. Din cele 33 de locații menționate ca fiind sancționate și închise temporar, dorim să precizăm că multe dintre acestea sunt: magazine de haine, magazine de bijuterii, covrigării etc. În cadrul Organizației Patronale Horeca Sibiu, cu peste 40 de membri actuali, în urma controlului, la doar 6 restaurante s-a dispus închiderea temporară. Cu toate acestea, membrii noștri au reacționat prompt și au remediat problemele identificate imediat. Ca urmare, a doua zi, toate cele 6 restaurante au fost redeschise, demonstrând angajamentul pentru respectarea normelor și pentru îmbunătățirea constantă a serviciilor.
  1. În plus, dorim să mai subliniem faptul că au apărut erori grave în lista societăților închise temporar, inclusiv menționarea incorectă a restaurantului Taifas ca fiind închis, când acest lucru nu a fost adevărat. Astfel de erori au un impact direct asupra încrederii publicului în informația furnizată de presă și pot crea confuzie în rândul consumatorilor.

Organizația Patronală HORECA Sibiu face apel la presa locală să abordeze subiectele cu atenție sporită și să respecte principiile jurnalismului etic. Ne angajăm să colaborăm strâns cu presa și să promovăm o informare corectă și echilibrată.

Dorim să subliniem faptul că punctul de vedere prezentat aici reflectă doar opinia membrilor Organizației.

Ultima oră

Comentariul meu