Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis ieri o nouă autorizație de construire pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, mai precis pentru porțiunea dintre Cornetu și Tigveni. Această etapă importantă în procesul de realizare a autostrăzii a fost marcată de o vizită pe șantier pentru a verifica stadiul lucrărilor deja începute în Etapa I.
Șantierul a înregistrat progrese semnificative, printre care se numără:
-
Forarea piloților pentru portalurile 1 și 2 ale Tunelului Poiana, care va deveni cel mai lung tunel rutier din România (1,78 km).
-
Executarea lucrărilor de forare, armare și turnare a piloților pentru viaductele S29, S30 și S31.
-
Radierarea structurilor 29 și 36, inclusiv structură casetată la km 70+240.
-
Realizarea terasamentelor pentru viitoarea autostradă și a drumurilor tehnologice de acces, care vor însuma mai mult de 50 km, facilitând astfel accesul rapid în punctele de lucru.
De asemenea, pe șantier au fost aduse echipamente și utilaje de mare capacitate, iar mobilizarea antreprenorului se află într-un stadiu foarte bun. În prezent, șantierul este susținut de 108 utilaje și 480 de muncitori, dintre care se numără și români întorși din Diaspora.
„Lucrările avansează conform planului, iar autorizația pentru Etapa II, care vizează lucrări între km 46+400 și km 58+460, include construcția ecoductului Călinești, cinci viaducte și un tunel cut & cover, precum și relocarea rețelelor electrice. Aceste lucrări vor contribui semnificativ la finalizarea unui proiect crucial pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România”, a declarat un reprezentant al Ministerului Transporturilor.
Aceste lucrări sunt doar începutul unui proiect vast care include excavații de 6,3 milioane mc, umpluturi de 2,5 milioane mc în terasamente, beton de 980.000 mc și armătură de 100.000 tone. În total, constructorul va realiza 37,4 km de autostradă, 54 de structuri și va construi noduri rutiere în zonele Cornetu și Văleni, precum și mai multe spații de servicii și un centru de întreținere și coordonare.
„Este un proiect de mare amploare, care va aduce beneficii semnificative pentru dezvoltarea economică a regiunii și pentru fluidizarea traficului pe rutele principale. De asemenea, va crea locuri de muncă și va sprijini întoarcerea românilor din Diaspora în sectorul construcțiilor”, a adăugat sursa citată.
De asemenea, constructorul va utiliza o cantitate impresionantă de materiale și resurse pentru a finaliza lucrările, inclusiv 46.000 tone de tabliere metalice și 1916 grinzi prefabricate.