Peste 2000 de muncitori vor lucra, în vara viitoare, doar pe Lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, un proiect major care vizează construcția unui tunel de 1780 de metri lungime în zona de munte. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, acest tronson, care leagă Cornetu (Vâlcea) de Tigveni (Argeș), se întinde pe 37 de kilometri și va fi primul șantier din zonă cu utilizarea unui tunel forat cu utilajul TBM (Tunnel Boring Machine).
În cadrul unei apariții recente la B1 TV, Scrioșteanu a subliniat progresul semnificativ înregistrat pe acest tronson de către Asociația italo-română WeBuild-Tancrad, care lucrează deja pe sectorul pentru care a fost emisă Autorizația de Construire (etapa II). Se pregătește echipa care va instala utilajul TBM, iar lucrările sunt avansate, chiar dacă încă nu a fost atinsă zona tunelului. În prezent, au fost realizate drumurile tehnologice pe 60 de kilometri și au fost angajați deja aproximativ 500 de muncitori pe secțiunea autorizată.
„Vârful de șantier va fi atins în vara viitoare, când vom avea peste 2000 de muncitori doar pe lotul 3″, a declarat Scrioșteanu, relatează Economedia.
Lotul 3 al autostrăzii include și tunelul Poiana, care va fi cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. La ambele capete ale tunelului se desfășoară lucrări pentru forarea unei armături speciale din fibră de sticlă, destinată să fie ușor de pătruns de către utilajul TBM.
În paralel, lucrările pe Lotul 2, între Boița și Cornetu, continuă, fiind considerate cele mai dificile din întregul proiect al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Acest tronson se află în stadiu avansat de execuție, dar închiderea circulației pe DN 7 Valea Oltului va afecta zona în următoarele zile, în contextul în care se vor realiza lucrări importante pe lotul 2.
În total, Lotul 3 Cornetu-Tigveni va fi finalizat în aproximativ 45 de luni, iar în prezent, WeBuild-Tancrad are autorizație pentru a lucra pe 12 kilometri din cei 37 ai acestui tronson.