comisia europează cercetează compania aeriană wizz air. clienți înșelați pentru a plăti sume mai mari
Sursa foto: Aeroportul Internațional Sibiu

Compania aeriană Wizz Air este în centrul unei investigații desfășurate de către Comisia Europeană împreună cu Autoritățile UE pentru protecția consumatorilor.

Conform acuzațiilor, Wizz Air și alte 19 companii aeriene sunt suspectate că au indus în eroare clienții cu privire la declarațiile de mediu. Astfel, Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) au trimis scrisori solicitând clarificări tuturor celor 20 de companii aeriene, informează Daily News Hungary, citat de Adevărul.

Acțiunea vine ca urmare a unei plângeri depuse în iunie 2023 de către organizația europeană a consumatorilor BEUC și este condusă de autoritățile de supraveghere din Belgia, Olanda, Norvegia și Spania.

Potrivit airportal.hu, cele 20 de companii aeriene incluse sunt Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.


Comisia Europeană cere clarificări în legătură cu afirmațiilor făcute de companiile aeriene potrivit cărora emisiile de CO2 cauzate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili sustenabili, pentru care pasagerii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare, conform sursei citate.

„Autoritățile sunt preocupate de faptul că practicile identificate pot fi considerate acțiuni/omisiuni înșelătoare, interzise în temeiul articolelor 5, 6 și 7 din Directiva privind practicile comerciale neloiale. La rândul lor, companiile aeriene trebuie să clarifice dacă aceste afirmații pot fi justificate pe baza unor dovezi științifice solide”, spun oficialii Comisiei Europene.

„Este o veste excelentă faptul că autoritățile din întreaga Europă recunosc că, de fapt, consumatorii au fost păcăliți de practicile de greenwashing ale companiilor aeriene. Este inacceptabil faptul că acestea au ademenit consumatorii să compenseze emisiile generate de zborurile lor, uneori cu un preț ridicat”, a declarat Monique Goyens, directorul general al BEUC.

Wizz Air și celelalte 19 companii aeriene au l adispoziție o perioadă de 30 de zile pentru a furniza un răspuns și pentru a propune soluții pentru rezolvarea problemei. Autoritățile vor analiza și vor monitoriza implementarea acțiunilor convenite, iar în absența unor măsuri adecvate, s-ar putea impune sancțiuni.

Ultima oră