Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a luat în vizor influencerii din România, chemându-i la sediul său pentru a da explicații referitoare la reclamele mascate pe care le promovează. Acest demers reprezintă un pas înainte în abordarea conflictului dintre instituții și influenceri.
ANPC intenționează să organizeze întâlniri cu cei mai influenți 10 creatori de conținut din țară pentru a-i informa cu privire la riscurile asociate reclamelor mascate, scrie Antena3.
Printre produsele promovate fără transparență se numără vape-uri, energizante sau produse de slăbit, iar autoritățile atrag atenția asupra impactului negativ asupra minorilor, care constituie o parte semnificativă a audienței online și sunt foarte receptivi la aceste mesaje. Este alarmant faptul că influencerii nu divulgă faptul că sunt plătiți pentru promovarea acestor produse.
Pe lângă ANPC, și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a fost sesizată de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) cu privire la practicile de reclamă mascată ale unor influenceri.
Alte știri
Ultima oră
- Cod galben de ploi în zona de munte a Sibiului acum 22 de minute
- EXCLUSIV – Inundație și o persoană luată cu SMURD-ul de pe cel mai mare stadion din România după concertul Coldplay (video foto) acum 36 de minute
- GOAT Rally Tour aduce la Sibiu supermașini de sute de mii de euro acum o oră
- Trei mașini s-au tamponat pe A1 între Sibiu și Sebeș acum 2 ore
- Peste 2.600 de elevi din Sibiu vor susține examenul de Bacalaureat începând de luni, 17 iunie acum 2 ore