drumul spre grecia se complică vara asta din cauza lucrărilor la podul giurgiu-ruse
foto Digi24.ro

Bulgaria va începe lucrările de consolidare la Podul Giurgiu-Ruse. Începând din iulie, circulația rutieră pe podul peste Dunăre se va desfășura pe o singură bandă timp de doi ani, din cauza reparațiilor pe care le va efectua partea bulgară, conform postului național de radio din Bulgaria, citat de Radio România Actualități.

Pe un tronson de 1,1 kilometri al podului, se vor înlocui placa podului, pavajul asfaltic și toate elementele metalice legate de banda de circulație. Costul lucrărilor este estimat la aproximativ 22 de milioane de euro.

Podul Giurgiu-Ruse este cea mai importantă legătură dintre Bulgaria și România, pe care trec zilnic mii de automobile și 1.000 de TIR-uri, conform statisticilor autorităților române. În timpul sezonului estival, peste 1 milion de români traversează Podul Prieteniei și Bulgaria pentru a ajunge în Grecia.

Pentru a reduce ambuteiajele, autoritățile bulgare vor relua în luna iulie o linie de feribot între Giurgiu și Ruse. Feribotul va transporta aproximativ 200 de camioane cu o capacitate de 40 până la 45 de tone pe zi într-un singur sens, iar timpul de transport de la granița cu Bulgaria până la granița cu România va fi de aproximativ o oră, în funcție de încărcătura acestuia. Prefectul regional din Ruse a declarat că acest serviciu va diminua neplăcerile cauzate de lucrările de reparații, care includ înlocuirea completă a pavajului asfaltic, panourilor, hidroizolațiilor și trasarea de marcaje.

România a finalizat reparațiile pe partea sa din Podul Giurgiu-Ruse încă din 2016. Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, care are o lungime de peste 2 kilometri, a fost deschis în 1954 și nu a mai beneficiat de reparații majore la structura de rezistență până recent. Lucrările de consolidare pe jumătatea românească a podului s-au desfășurat în perioada 2015-2016, în cadrul unui contract atribuit în luna octombrie 2014 asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering, pentru circa 11 milioane de euro. Aceste lucrări au inclus reabilitarea structurii podului, înlocuirea integrală a sistemului rutier format din plăci prefabricate și straturi asfaltice, precum și sablarea și vopsirea tablierului metalic.

Ultima oră