cum a motivat judecătorul decizia de invalidare a mandatului lui astrid fodor - detalii din dosar

”Pentru aceste motive în numele legii dispune: Respinge cererea de validare a mandatului de primar al Municipiului Sibiu, formulată de Biroul Electoral al Circumscripției Municipale Sibiu nr. 1. Respinge cererea de intervenție formulată de intervenienta Astrid Cora Fodor”

Așa se încheie motivarea judecătorului care a respins validarea mandatului de primar al lui Astrid Fodor. Cum a ajuns însă la această concluzie? A luat în considerare atât înscrisurile depuse la dosar de avocatul lui Astrid Fodor, cât și hotărârea ANI care o declara pe Astrid Fodor incompatibilă.

Ceea ce a cântărit cel mai greu a fost interpretarea curgerii termenului de 3 ani care nu dă voie unei persoane declarate incompatibile de a mai candida la o funcție publică. Interpretarea judecătorului a fost că termenul de 3 ani curge de la data rămânerii definitive a hotărârii și nu de la data încheierii mandatului în timpul căruia s-a declarat incompatibilitatea.

”Cum, la data la care a fost emis raportul de evaluare (08.12.2015), intervenienta Astrid Cora Fodor se afla în exercitarea mandatului de viceprimar al municipiului Sibiu (2012- 2016), rezultă că ne aflăm în prima situație reglementată de dispozițiile art. 25 alin. 2 din Legea nr. 176/2010, în care interdicția legală de a mai ocupa o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani produce efecte de la data încetării mandatului.

Întrucât intervenienta s-a aflat în stare de incompatibilitate  în cursul mandatului de viceprimar, încetat în anul 2016 prin ajungerea la termen, s-ar putea concluziona că termenul de 3 ani a început să curgă de la terminarea acelui mandat, împlinindu-se în anul 2019 și că, astfel, nu există vreun impediment în validarea mandatului pentru care intervenienta a fost aleasă la alegerile locale din 27 septembrie 2020”, se arată în motivarea judecătorului.


Dar, tot el explică mai departe de ce a luat totuși decizia de a respinge mandatul lui Astrid Fodor:

”Cu toate acestea instanța reține, raportat la dispozițiile art. 22 alin. 3 din Legea nr. 176/2010, că raportul de evaluare a stării de incompatibilitate nu produce efecte decât de la data rămânerii definitive, fie prin necontestarea la instanța de contencios administrativ, fie prin respingerea definitivă a contestației astfel formulată”

Judecătorul a concluzionat ”Drept urmare, reținând că raportul de evaluare prin care Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate a intervenientei a rămas definitivă în anul 2019, în cursul exercitării mandatului de Primar al Municipiului Sibiu pentru perioada 2016- 2020, prezenta instanță concluzionează că termenul de 3 ani al interdicției instituite de art. 25 alin 2 din Legea 176/2010 a început să curgă de la data încetării acestui mandat și nu de la data încetării mandatului de viceprimar în care intervenienta s-a aflat în stare de incompatibilitate și totodată, că acest aspect constituie un impediment în validarea mandatului”

Motivarea judecătorului a fost adusă la cunoștința publică în data de 21 octombrie la ora 12. Începând cu acest moment Astrid Fodor are la dispoziție 48 de ore pentru a formula apel. Până la ora redactării acestei știri, la Tribunalul Sibiu, acolo unde s-ar judeca apelul, nu fusese primită nicio cerere în acest sens.

 

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică