autobuze ca la sibiu, trase pe dreapta la bocșa – ”nu am crezut că se vor strica atât de des”

Primăria Sibiu a achiziționat în urmă cu doi ani, același tip de autobuze circulă deja în orașul Bocșa din județul Caraș-Severin. Doar că acolo de fapt, mai mult stau decât circulă, pentru că se strică foarte des. Fostul primar de aici, în mandatul căruia s-au achiziționat autobuzele, spune că știa că nu sunt de cea mai bună calitate, dar nu credea că se vor defecta atât de des.

La Bocșa au fost cumpărate două autobuze. Doar că nu se prea pot folosi, din moment ce majoritatea timpului sunt trase pe dreapta din cauza defecțiunilor. ”Ne-am permis doar două autobuze. Unul costa 85.000 de euro + TVA. Am cerut oferta la IVECO și mi-au trimis un preț de 185 de mii de euro fără TVA! Admit că nu sunt cele mai bune, dar nu m-aș fi gândit că se vor strica atât de mult. Au cumpărat la fel și Primăriile Sibiu, București sau Târgu Mureș. Am considerat că sunt noi și vor funcționa, dar având motor Euro 6 au foarte mulți senzori care blochează motorul pentru că se merge cu el subturat. Chemam firma și reseta acele filtre și autobuzele funcționau, dar acum au preferat să le tragă pe dreapta.”, a explicat Eugen Cismăneanțu, fostul primar din Bocșa, pentru expressdebanat.ro.

Primăria Sibiu a achiziționat 65 de astfel de autobuze. Detalii, AICI.

Sibiul trece la autobuze electrice

Primăria Sibiu urmează să renunțe treptat la autobuzele pe carburanți și să treacă la unele electrice și nepolunte. De altfel la Sibiu urmează să ajungă nouă astfel de autobuze. Contractul a fost semnat la începutul lunii martie. Contractul pentru cele 9 autobuze electrice a fost semnat cu firma Solaris Bus & Coach (Polonia), valoarea contractului fiind de 27,94 de milioane de lei. Prin acest contract s-au achiziționat cele 9 autobuze electrice, dar și 3 stații de încărcare rapidă și alte 9 stații de încărcare lentă. Procedura de achiziție a fost organizată și gestionată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, termenul de livrare negociat de această instituție fiind de maxim 23 de luni.


autobuze ca la sibiu, trase pe dreapta la bocșa – ”nu am crezut că se vor strica atât de des”

Câteva detalii tehnice despre cele 9 autobuze electrice:

Model: Solaris Urbino 12 electric, produs în Polonia
Lungime de 12 metri, cu 3 uși duble pentru îmbarcare/debarcare, oferind 30 de locuri pe scaune și 52 în picioare
Putere nominală a motorul electric (minim): 160 kW
Baterii cu litiu cu o capacitate de 160 KWh
Autonomie cu o încărcare de 66 km
Dotări: sistem de diagnosticare electronic, sistem de management a traficului care transmite date în timp real de pe traseu către autobaza Tursib, sistem audio-video de informare a călătorilor, sistem de numărare sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat și încălzire, aparatura pentru validarea biletelor de călătorie, echipamente pentru WiFi și prize USB pentru încărcarea aparatelor mobile. Autobuzele sunt dotate cu rampă pentru accesul persoanelor care se deplasează cu cărucior rulant sau cu cărucior pentru copii.

Vor fi instalate 3 stații de încărcare rapidă în stația de autobuz din Gară. Spre exemplu, în 10 minute, autobuzul se va încărca cu suficientă energie pentru realizarea a până la 3 curse în oraș.

9 stații de încărcare lentă care vor fi instalate în autobaza Tursib pentru încărcarea peste noapte a autobuzelor.

 

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică

  1. Din ce zice primarul de la Caransebeș.. Autobuzele ar fi euro 6? Pai sunt electrice sau cum?